Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Dark Side of the moon Black/Black. Sjekket litt rundt angående pris, og havnet til slutt på å bestille en fra urverket.no, da de har hatt den på lager lenge med bare noen dagers leveringstid. Satte meg ned for å bestille i går, og da var den selvsagt blitt bestillingsvare, med 6-8 ukers leveringstid (var på lager for 2 dager siden.....) Hadde jo sett for meg å få klokka i hus om et par dager, så da passer det dårlig å vente i et par måneder. Har sjekket med Bjerke i Paleet, de har den på lager, men beste pris de kunne gi på denne klokken var 94 000,- (10% rabatt). La fram hvorfor jeg spurte om pris, og at jeg skjønte at de ikke kan legge seg like lavt som på nettet, men prisforskjellen er jo på over 13 000,-. Pris på urverket.no er kr. 80 595,- (22% rabatt).

Spørsmålet er om det er det man kan forvente i prisavslag på en slik klokke fra AD, eller om det er verdt å gå nye runder angående pris/sjekke andre forhandlere?
 
Redigert:
Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Dark Side of the moon Dark/Dark. Sjekket litt rundt angående pris, og havnet til slutt på å bestille en fra urverket.no, da de har hatt den på lager lenge med bare noen dagers leveringstid. Satte meg ned for å bestille i går, og da var den selvsagt blitt bestillingsvare, med 6-8 ukers leveringstid (var på lager for 2 dager siden.....) Hadde jo sett for meg å få klokka i hus om et par dager, så da passer det dårlig å vente i et par måneder. Har sjekket med Bjerke i Paleet, de har den på lager, men beste pris de kunne gi på denne klokken var 94 000,- (10% rabatt). La fram hvorfor jeg spurte om pris, og at jeg skjønte at de ikke kan legge seg like lavt som på nettet, men prisforskjellen er jo på over 13 000,-. Pris på urverket.no er kr. 80 595,- (22% rabatt).

Spørsmålet er om det er det man kan forvente i prisavslag på en slik klokke fra AD, eller om det er verdt å gå nye runder angående pris/sjekke andre forhandlere?
Ligger det ikke en til salgs her på Sonen nå?
http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-speedmaster-dark-side-of-the-moon.40816/
 
  • Liker
Reaksjoner: Stolbark og Preacher
Spørsmålet er om det er det man kan forvente i prisavslag på en slik klokke fra AD, eller om det er verdt å gå nye runder angående pris/sjekke andre forhandlere?

Jeg tror nok ikke at du vil få mye mer i rabatt hos andre AD`er, men det kan hende at du kan forhandle deg frem til en ekstra reim eller noe slikt. Kjøper du til gjengjeld hos AD så skaper du en relasjon med en AD. Skal ikke se bort ifra at de vil være mye mer behjelpelig hvis du har kjøpt klokken hos de. Jeg synes personlig at det er en fordel at man har et "fast" sted man kan henvende seg dersom noe er feil med klokken.

Men det er jo en stor prisforskjell...
 
Really? REALLY? Er du helt sikker?

Denne er SVART (!). Umulig å se hva klokker faktisk er om du ikke har flombelysning tilgjengelig..

Det var da voldsomt til engasjement :) Vet at klokken er svart, det ligger litt i navnet, Black/Black ;)

Hvis det er Cosmo Daytona i hvit du har bilde av i profilen din, så er vel ikke det heller den mest praktiske klokken når det kommer til utseende, og farger på viserene?

Får kjøpe denne i tillegg til de dagene det er ekstra viktig å kunne se hva klokka er :)
klokke-271x300.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Spenstig valg @Stolbark. Jeg har aldri sett den i levende live, hvordan er lesbarheten egentlig? På bilder ser den veldig mørk ut, spesielt dato ser ikke spesielt lett å lese.
Men mulig det er annerledes in real life.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stolbark
Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Dark Side of the moon Black/Black. Sjekket litt rundt angående pris, og havnet til slutt på å bestille en fra urverket.no, da de har hatt den på lager lenge med bare noen dagers leveringstid. Satte meg ned for å bestille i går, og da var den selvsagt blitt bestillingsvare, med 6-8 ukers leveringstid (var på lager for 2 dager siden.....) Hadde jo sett for meg å få klokka i hus om et par dager, så da passer det dårlig å vente i et par måneder. Har sjekket med Bjerke i Paleet, de har den på lager, men beste pris de kunne gi på denne klokken var 94 000,- (10% rabatt). La fram hvorfor jeg spurte om pris, og at jeg skjønte at de ikke kan legge seg like lavt som på nettet, men prisforskjellen er jo på over 13 000,-. Pris på urverket.no er kr. 80 595,- (22% rabatt).

Spørsmålet er om det er det man kan forvente i prisavslag på en slik klokke fra AD, eller om det er verdt å gå nye runder angående pris/sjekke andre forhandlere?
Den var bølletøff (!)
Trur lesbarheten er noget bedre enn sitt visuelle rykte.
IMG_2108.JPG
IMG_2109.JPG
 
Spenstig valg @Stolbark. Jeg har aldri sett den i levende live, hvordan er lesbarheten egentlig? På bilder ser den veldig mørk ut, spesielt dato ser ikke spesielt lett å lese.
Men mulig det er annerledes in real life.

Den er mye bedre enn det ser ut som på enkelte bilder. For å si det sånn så er det ikke noe problem å se hva klokka er, dato kan som du sier være litt vanskeligere å lese i feil lys :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Se der ja, på bildene til @Timebandit var det helt akseptabel lesbarhet og jeg må være enig i at denne er en skikkelig tøffing:cool: Her må det postes bilder når denne er i boks @Stolbark. Er vel ikke mange av denne her inne tenker jeg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stolbark
Jeg var innom Bjerke i Bergen i dag, og ble ganske overrasket av at ck2998 var ledig. Trodde det var litt snoopy tendenser over denne? Griselekker var den i hvert fall - bare synd at bankkontoen ikke spiller på lag..
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
..og hvis den ble solgt til annonsert pris 16k må det ha vært litt av et røverkjøp:)

Den som fikk den var kjapp i hvertfall. Sendte PM 15 min etter annonsen ble lagt ut uten at det ga andre resultater enn irritasjon over at jeg ikke var enda raskere ...
 
Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Dark Side of the moon Black/Black. Sjekket litt rundt angående pris, og havnet til slutt på å bestille en fra urverket.no, da de har hatt den på lager lenge med bare noen dagers leveringstid. Satte meg ned for å bestille i går, og da var den selvsagt blitt bestillingsvare, med 6-8 ukers leveringstid (var på lager for 2 dager siden.....) Hadde jo sett for meg å få klokka i hus om et par dager, så da passer det dårlig å vente i et par måneder. Har sjekket med Bjerke i Paleet, de har den på lager, men beste pris de kunne gi på denne klokken var 94 000,- (10% rabatt). La fram hvorfor jeg spurte om pris, og at jeg skjønte at de ikke kan legge seg like lavt som på nettet, men prisforskjellen er jo på over 13 000,-. Pris på urverket.no er kr. 80 595,- (22% rabatt).

Spørsmålet er om det er det man kan forvente i prisavslag på en slik klokke fra AD, eller om det er verdt å gå nye runder angående pris/sjekke andre forhandlere?
Løp og kjøp....

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85773895
 
  • Liker
Reaksjoner: Stolbark