Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Var innom Bjerke og prøvde Speedmasteren på hånden i dag. Den satt litt for godt. Må nok ha en sånn en gang. Pen klokke!

Har blitt oppmerksom på Speedmaster "First Omega in space" reissuen fra 2012 etter at Kristian Haagen har sportet den i det siste. Dette er jo en helt sinnykt flott klokke!
Hvorfor.. hva jammen. Hvorfor er ikke denne mer populær? Rette lugs, ingen crown guards, viserene, blir jo heit i toppen av mindre!
En god grunn til ikke å bytte bort 3570 i denne?

10426900_664637560311039_6777643290420564203_n.jpg

http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-first-omega-in-space-1962/
http://www.hodinkee.com/blog/2012/5...s-critical-dissection-of-the-new-omega-s.html

Da jeg er fullstendig avhengig av dato er Speedmaster Pro dessverre utelukket for min del. Hva mener folket da om utgaven med dato og kaliber 3313?

Hva med Speedmaster '57 Co-Axial og kaliber 9300?
Ny-hyyydelig!
http://www.hodinkee.com/blog/hands-...dmaster-co-axial-1957-live-pics-pricing-specs

Redigert:
Hvorfor.. hva jammen. Hvorfor er ikke denne mer populær? Rette lugs, ingen crown guards, viserene, blir jo heit i toppen av mindre!
En god grunn til ikke å bytte bort 3570 i denne?

Det er et veldig godt spørsmål.

Den faller muligens litt mellom to stoler. Vi vintage-folk går jo som kjent for den originale (ref. CK2998), spesielt når prisen for den nye varianten kan tangere den originale. Merk at jeg nå snakker pris ut fra butikk her. Det ser ut som det reflekteres i brukt-markedet, da prisene for en "FOIS" er vesentlig lavere enn hva de er ny.

Kunder som er på jakt etter en "måneklokke" vil fort trekkes mot 3570 med baklokket osv. Den bærer også større så vidt jeg kan skjønne. I tillegg har du jo de nye Omega Speedyene med cal. 9300 også som den må konkurrere med. FOIS har 1861, og 9300 er nok hakket vassere enn dette kaliberet.

Bare noen tanker. :) Utover det: Helt enig med deg. Jeg hadde kjøpt denne tvert (og da i tillegg til en 3570 selvsagt)!

Jeg synes FOIS er helt nydelig, men opplever den som litt tjukk. Synes også den fortjener 321-verket og plexi :cool: Tipper endel savner lenke på den.

Speedmaster har vært den store grailen siden klokkeinteressen startet for 1,5 år siden. I går ble det gjort! 3750.50 ble bestilt fra mr Hsu i New York(Kringkily) Vet at bilder er must, men min bror tar den med over til jul så bilder og unboxing må komme da:p
Måtte bare skryte litt til noen som bryr seg:)

Skryt er deilig :D

Speedmaster har vært den store grailen siden klokkeinteressen startet for 1,5 år siden. I går ble det gjort! 3750.50 ble bestilt fra mr Hsu i New York(Kringkily) Vet at bilder er must, men min bror tar den med over til jul så bilder og unboxing må komme da:p
Måtte bare skryte litt til noen som bryr seg:)

Tre brødre som faktisk er brødre?

Da orginalen ved en tilfeldighet kom i hus for litt siden så tenkte jeg at det kunne passet seg med et lite innlegg i denne tråden...

6C4AA3B4-526E-4B3B-A457-59DB09B6685A.jpg

(Beklager på forhånd til OCD-folket)

Noen meninger om Speedmaster 3576.50? Noen som har den? Har veldig lyst til å kjøpe meg en speedmaster. Står mellom 3570.50, 3573.50 og denne. Prøvde å se gjennom tråden her etter lignende innlegg, men fant det ikke.
speedy_zps2c2c74f7.png
[/IMG]