Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Og der var'n på salg på KS gitt! Pass opp!

http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-speedmaster-gull-stål-med-panda-skive-selges.38314/

@Guybrush Threepwood noe å sjekke ut med selger? Den trenger en del ekstra informasjon i annonsen (og papirer) før i alle fall jeg godtar denne som legit.

Godt å se at det ikke bare er meg som ikke klarer å finne noe info på denne, nå har jeg snart runda Google!

Ser at den ligger ute på Klokkeriet også, og der har selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Jeg hadde tenkt meg ut for å kikke på den i kveld, men etter resultatløs søking som kan bekrefte at denne skiven ble levert som en variant av denne referansen frykter jeg at det er snakk om en franken. Selger har ingen papirer på den.

Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?
 
selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?

I 99 % av tilfellene er en urmakers vurdering ikke verdt så mye dessverre. Og det selger glemmer å si er at urmakeren faktisk sa at skiven kunne være re-painta (jf. pm-kommunikasjon med en potensiell kjøper og selger). En liten forglemmelse der, ja. :)

Det tror jeg også. Denne referansen (175.0032) kom med hel-hvit skive IKKE panda, jf. Omega selv (boka Journey Through Time) og Marco Richon (kurator ved Omega-museet i Bienne). Nå kan selvsagt fabrikken og kuratoren ved museet ta feil, og urmakeren ha rett. ;)

Min teori: Denne hadde opprinnelig hel-hvit skive. Tidligere eier har en eller gang ønsket seg panda. Voila! Repaint av sub-dials.

Styr unna.
 
Har en stund tenkt å bruke noen kroner på en klokke, men har ikke funnet noe før nå som har oppfylt alle mine kriterier. Men nå er jeg forelsket:) Mye mulig det står svar på disse spørsmåla andre stede på forumet, så det er bare å vise meg videre om noen vet hvor. Tenker å kjøpe en pent Brukt Speedmaster pro. Stemmer det at jeg kan regne med 30000kr +. Hvis emballasje og kvittering er med? Hvordan kan jeg eventuelt sikre meg at klokka ikke er stjålet? Finnes det kopier av denne klokka? Er det noen andre feller jeg kan gå i? Noen som vet om et bra eksemplar til salgs? Takk til alle som har laget denne fantastiske tråden, er ikke tvil om at dere er fornøyd med klokkene deres:)
 
Hur lang power reserve kan man förvänta sig på en hand winding Speedmaster Mark II som er 47 år?

Den tickade på i 58,5 timme efter uppvridning, må vara bra nok? :D

9igjJih.jpg
 
Hmmmm, synes det er drøyt med nesten $100 i frakt, så jeg la ikke inn vinnerbud ovner de 437k den gikk for...
 
Stusset også på frakten. Og det å måtte betale prisen for en ny Daytona-C bare i moms ved innførsel.
 
Var innom en tur hos Thomas / Urmaker Christiansen i dag for å titte på enda en Speedmaster. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte min i fjor bare 3 mnd gammel.
Er nå på jakt etter en ny, og pengene brenner i lomma. Fikk forresten sjokk over Omegas aggressive prisstigning siste år, så jeg må ut på bruktmarkedet.
Fant denne på finn.no i går: http://finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77689023 mener å ha sett den her inne tidligere, men er usikker.
Noen som har noen formening om denne? Er skeptisk når det ikke følger med sertifikat, og selger tror den er fra 2010. Jeg mener å huske at denne modellen er produsert mye tidligere. I tillegg tror jeg den ikke er så lettsolgt som vanlig Speedy om jeg vil kvitte meg med den en vakker dag.
Takker for alle tips!
 
Poster et bilde av mitt siste tilskudd, som også er min første Omega.
Denne havnet relativt tilfeldig i kikkerten min.

Dette er da min "nye" Speedmaster reduced.
Synes kassen og skiva er helt nydelig, men jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke er helt tilfreds med størrelsen.

Omega_zpsttbz5srm.jpg
 
Var innom en tur hos Thomas / Urmaker Christiansen i dag for å titte på enda en Speedmaster. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte min i fjor bare 3 mnd gammel.
Er nå på jakt etter en ny, og pengene brenner i lomma. Fikk forresten sjokk over Omegas aggressive prisstigning siste år, så jeg må ut på bruktmarkedet.
Fant denne på finn.no i går: http://finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77689023 mener å ha sett den her inne tidligere, men er usikker.
Noen som har noen formening om denne? Er skeptisk når det ikke følger med sertifikat, og selger tror den er fra 2010. Jeg mener å huske at denne modellen er produsert mye tidligere. I tillegg tror jeg den ikke er så lettsolgt som vanlig Speedy om jeg vil kvitte meg med den en vakker dag.
Takker for alle tips!

Denne utgår!

Var innom urmakeren i dag og plukket opp et nytt ur. Følg med på unboxing senere i dag!
 
Da fikk jeg SMS fra Askeland, 5 års service på Speedmasteren er ferdig. Pris 6800!
Det koster å være kar. Blir interessant å høre hva de har gjort
 
Godt å se at det ikke bare er meg som ikke klarer å finne noe info på denne, nå har jeg snart runda Google!

Ser at den ligger ute på Klokkeriet også, og der har selger skrevet at referansen ble bekreftet av urmaker 07.06. Jeg hadde tenkt meg ut for å kikke på den i kveld, men etter resultatløs søking som kan bekrefte at denne skiven ble levert som en variant av denne referansen frykter jeg at det er snakk om en franken. Selger har ingen papirer på den.

Er det noen andre som har funnet noe relevant info om denne nå, eller bør jeg bare la den passere?
Pratet med selger på denne. Han sa selv han hadde tatt den i innbytte så han hadde null info. Greide heller ikke finne noen lignende urskiver på denne, og er og er ganske god på å Google. Jeg trakk meg pga dårlig magefølelse, men ser nå den er solgt.
 
Hei,

Noen som har sett denne? Er ute etter å kjøpe min første Speedmaster og har kikket mye på denne.. Sparsomt med to bilder, men det ser jo legit ut basert på esken i bakgrunnen med serienummer på NASA-remmen osv.. Bruker kaller seg selv "steff" og har ingen referanser. Har sendt han melding men får ikke svar. Hva tenker dere? Og er den verdt 30k? Ser de ligger noe under på internasjonale sider som Chrono osv. men ikke sett akkurat denne modellen dukke opp på Finn før.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77983641&ref=conversation&fks=77983641
 
Pratet med selger på denne. Han sa selv han hadde tatt den i innbytte så han hadde null info. Greide heller ikke finne noen lignende urskiver på denne, og er og er ganske god på å Google. Jeg trakk meg pga dårlig magefølelse, men ser nå den er solgt.

Hei, det var jeg som var selger på denne klokken. Ser at den har blitt omtalt her, så velger å kommentere. Den ble tatt i innbytte på en annen klokke jeg solgte, jeg syntes klokken var pen og gjorde ikke veldig godt grunnarbeid før handel(noe jeg selvsagt burde gjort).
Jeg som mange andre her søkte etter å finne lik klokke, men kom fram til at den nok har fått panda skive av noen med forkjærlighet for dette.
Han som tok over denne etter meg igjen fikk beskjed om dette før handel og ville ha den da han syntes den var pen og ikke så på den som et samlerobjekt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Gubben11
Hei, det var jeg som var selger på denne klokken. Ser at den har blitt omtalt her, så velger å kommentere. Den ble tatt i innbytte på en annen klokke jeg solgte, jeg syntes klokken var pen og gjorde ikke veldig godt grunnarbeid før handel(noe jeg selvsagt burde gjort).
Jeg som mange andre her søkte etter å finne lik klokke, men kom fram til at den nok har fått panda skive av noen med forkjærlighet for dette.
Han som tok over denne etter meg igjen fikk beskjed om dette før handel og ville ha den da han syntes den var pen og ikke så på den som et samlerobjekt.
Hei Isberget. Takk for svar. Min melding var ikke ment som kritikk av deg, så håper du ikke tok det slik. Opplevde deg ikke som en useriøs selger, men det ble bare litt mange usikkerheter for min del. Ryddig av deg å informere kjøper om bakgrunnen og gratulerer med salg! :)
 
Hei Isberget. Takk for svar. Min melding var ikke ment som kritikk av deg, så håper du ikke tok det slik. Opplevde deg ikke som en useriøs selger, men det ble bare litt mange usikkerheter for min del. Ryddig av deg å informere kjøper om bakgrunnen og gratulerer med salg! :)

Jeg slenger meg på denne, da jeg også har kommentert denne klokka tidligere. Veldig ryddig og seriøs dialog med @Isberget hele veien, så ingenting å si på han som selger. For min del kokte det ned til at jeg ikke ønsket å kjøpe en klokke med så usikker historikk.

Godt å se at den gikk til noen som verdsetter den for hva den er, gratulerer med salget. :)