Den o' store Omega Speedmaster-tråden

44mm trenger ikke nødvendigvis oppleves noe større enn 42mm. Designet avgjør mye av hvor stor klokken oppleves.
Fant et par bilder i arkivet. Dark side er 44,25mm, IWC er 42,3mm.


014118EA-BB43-4ED0-B796-4FC0DFF8CF9A.jpeg
F0F02C2A-40AB-4167-92A2-54B20098946E.jpeg
 
Redigert:
Vanlig Moonwatch (SS) kan fort passere 100k i dette tempoet. 91900,- nå. :oops:

Men på Chrono Chime var det ingen prisjustering. Så den kan man fortsatt få for den nette sum av kun rett i overkant av 5,7 millioner kroner.
 
..og mens Rolex har skjønt at prisene bør ned, skjønner Omega at de bør opp...
Begynner å bli smakløst dyre nå, ja.
Noen som kan være en smule i utakt med tiden, kanskje ?
 
Det er helt vel ikke så lenge til noen skal prøve å flippe plastdingsene sine, med begrunnelse om mulig prisoppgang fra Swatch :mrgreen:
 
Det er helt vel ikke så lenge til noen skal prøve å flippe plastdingsene sine, med begrunnelse om mulig prisoppgang fra Swatch :mrgreen:
Swatch group har stelt til mye krøll etter at de overtok Omega.
Nå må man bl.a. gå via utvalgte AD´er for å få tak i deler mens man før kunne benytte uavhengige leverandører.
Prisen på deler har ikke gått ned etterpå, for å si det sånn..

Jeg er i utgangspunktet litt fan av Omega, og det er det merket som er suverent best representert i klokkeboksen min, men jeg kjenner faktisk på en gryende misnøye nå.
Det tøvet Swatch group drev (og driver) med ang. Moonswatch skaper avsmak hos meg, og begynner å bli betegnende for merket etter min mening.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Det samme gjelder Kiwi.
Neida, innlegget mitt må leses i sammenheng med tråden forøvrig. Reaksjonene på innlegget du linker til kan også være et hint til faktisk budskap;)
Sov nok litt i timen der, ja.. :sleep:

Uansett, Omega har begynt å bli altfor dyre, og nå har selv jeg fått en bitteliten følelse av at de har begynt å bli bittelitt ukule også.
Fortsatt nokså kule, men pendelen har begynt å bevege seg litt for meg.
Hyping og kunstig prissetting for å forsøke å skape en slags eksklusivitet tiltaler meg rett og slett ikke.
Sorry, Swatch group :mad:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Poster dagens utgave av Klokkelandslaget her også, da hele episoden er dedikert til Omega Speedmaster, med ypperlig ekspertise fra @rsvei :)


IMG_9592.jpg
IMG_9589.jpg