Den O store nøkkelringtråden

Og hva gjør man med en eller flere biler og slike man da har:

8529557362_c39a3f385d_m.jpg


car-key-fob.jpg
 
Har alltid hatt sansen for disse, men har aldri klart å ta steget og kjøpe. Er ikke dette noe hæ.......s styr når du står der med hendene fulle av bæreposer og bare skal vippe frem nøkkelen til inngangsdøra?
Jo, det kan du si, selv om jeg aldri har opplevd det som et problem. Uansett så har min nyervervelse en egen nøkkelring på utsiden som man f.eks. kan henge den mest brukte nøkkelen (husnøkkelen) på.
 
Da har keysmart levert og KAB montert. Har testet en ukes tid, og er veldig fornøyd med et lite men...
Bilder;
FØR


UNDER


ETTER


Men...
FIKK IKKE PLASS TIL SIKKERHETSNØKKELEN DA DEN ER FOR LANG :(


og...
Jeg er 100% sikker på at jeg mister den om jeg ikke henger på et eller annet som roper "her er jeg" når jeg leter etter den i gresset...

Men liker at den gir en kompakt følelse i bukseomma og ikke skrangler. Tight og fin uten strekk som vi gutta liker det. Anbefales!

Har bestilt nips for et DIY prosjekt som linket til over her though. Kommer det noen vellykkede eksemplarer derfra, så kanskje jeg deler ut fo testing på asylet.

//KAB
 
Kjøpte du vanlig størrelse eller extended versjonen? Er litt sugen på å kjøpe en selv, men usikker på om jeg trenger den lange for "vanlige" husnøkler... noen tanker?

EDIT: leste litt mer på nettsiden dere og fant ut at jeg måtte ha extended versjonen dersom jeg har nøkler som er lengre enn 54 mm.
 
Redigert:
Extended er vel mer tilpasset europeiske nøkler kanskje. Har du kun to/tre vanlige tynne husnøkler fungerer versjonen uten add on. Skal du ha 4-5 nøkler og ha på dingsen med hull som følger med, må du ha add on 2-10 keys som jeg bestilte. Jeg hadde vært sjanseløs uten add on. Det koster lite å kjøpe på det fremfor standard (mener det var et tillegg på et par dollar), så jeg anbefaler definitivt det.

//KAB
 
Takk for info! Jeg klinte til på en extended med utvidelse 2-10. Blir spennende å se hvordan dette fungerer:)
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Dahh har jeg endelig klart å finne litt tid til et lite DIY prosjekt. Har hatt alt liggende fra ymse ebay kjøp og gikk til innkjøp av et billig belte fra H&M (billigere enn å kjøpe skinn fra buntmakere på ebay).

Er meget fornøyd med resultatet :)

Nøklene skrangler ikke, den er snill mot telefonene hvis alt ligger i samme lomme, og det er litt hyggelig at man har laget noe selv.

Innafor?






Er det noen som er interessert i å teste selv? Jeg tenkte å lage 2-3 stk og byr på dem gratis

Legg igjen kommentar her eller på PM med maks lengde på lengste nøkkel, bredde på hodet på bredeste nøkkel, samlet tykkelse på alle nøklene dine (minimum 1,5 cm og maksimum 2,5 cm tykkelse pga de delene jeg har per nå) og epost adresse.

Jeg kontakter deg når de er klare og får navn og adresse for forsendelse.

PS: Hullet i nøklene må være minimum 6mm eller du kan frese det noe større selv.

// KAB
 
Da jeg på noen NATO-reimer klipper vekk den doble flippen så klokken bygger litt lavere (som Zulu), så passer den fint på nøkkelknippet - og matcher klokkereimen:

20150710_094957-01_zpsknn1kgik.jpeg


Bare å ta en lighter og varme/smelte tuppen litt så den ikke blir flisete. :)
 
Jeg kan virkelig ikke fordra nøkkelknipper, så etter å ha forsøkt en rekke varianter har jeg endelig klart å bli kvitt behovet. Dørlåsen hjemme er byttet ut med en elektronisk (z-wave /bluetooth) som til og med kan fjernbetjenes, og det meste annet av nøkler som brukes sjeldent oppbevares i huset samt der de brukes: F.eks. ligger hyttenøkkel i den bilen som brukes til hyttekjøring mens nøkkel til utebod henger ved utgangsdøren. I tillegg har vi en nøkkelsafe utenfor i tilfelle elektronikken skulle svikte.

Det jeg har med meg på en vanlig hverdag er da mobilen, en slim lommebok som også inneholder kort til garasje og inngang på jobb, en liten enkeltnøkkel til kontordør på jobb og bilnøkkel (keyless) - alt har sin faste plass i en dressjakke og byttes mellom jakkene så jeg ikke glemmer noe. Anbefales på det sterkeste!
 
  • Liker
Reaksjoner: tambur4