Definisjonen av klokkenerdgalskap = å bestille en GS quartz?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.451
Sted
Utenfor Oslo
Har lest meg opp på 9F-urverk og siklet en periode, og trakk av på kjøpet idag.

Denne godtbiten er på vei: SBGX265. Prøvde hvite, svarte og champagne-fargede søstermodeller hos Christensen i Oslo, men måtte bestille fra Japan selv for å få denne flotte blå sunburst-skiven.

Føler på en måte at klokkegalskap-sirkelen er sluttet. Klokkesamlingen er strammet inn så mye jeg klarer, med mekaniske klokker fra Omega mfl.... og jeg er tilbake til å kjøpe, av alle ting: en quartz Seiko som en (foreløpig) siste hjørnesten i klokkeboksen.

Feels weird but good! :)

Grand_Seiko_Watch_Quartz_SBGX265J.png
 
Redigert:
Bruker uret som "master watch", som dress- ur og ved kunde besøk som fordrer et nøytralt ur. Jeg er veldig glad i min GS.

Det er en baktanke hos meg også ja. Det er ikke alltid jeg liker å flashe Speedmasteren min, men jeg har alltid lyst til å ha på meg et ur jeg vet er skikkelig bra = cue Japan og Tyskland / Grand Seiko og Damasko.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester og Gin
Seiko er flotte klokker! Egentlig er det jo slikte klokker "alle" har, så dermed blir en GS en virkelig "disponent-klokke". Det er en diskret råtass!

Gratulerer!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Blæh, pakka havnet i toll-behandling for en time siden. Blir vel ikke ny klokke før etter helga da.... :)
 
Redigert:
Nydelig! Gratulerer! Min klokkegalskap begynte med en GS quartz - SBGX061. Solgte den. Angrer.

Skulle jeg kjøpe en GS quartz i dag, og det skal en ikke se bort fra, hadde jeg kanskje gått for 40mm. Så du på SBGV225?

SBGV225.png
 
Nydelig! Gratulerer! Min klokkegalskap begynte med en GS quartz - SBGX061. Solgte den. Angrer.

Skulle jeg kjøpe en GS quartz i dag, og det skal en ikke se bort fra, hadde jeg kanskje gått for 40mm. Så du på SBGV225?

Ja, vurderte den jo også - men testet 37-millimetern'n i butikk, og den føltes veldig bra. Tar heller på meg Speedmasteren når jeg vil ha en stor klokke på meg. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Todda
Ikke at jeg syns 40mm er så himmla stort, men liker at ikke bare brandet, men også størrelsen på klokka er under radaren på denne. Går rett som det er med en 34mm vintage Omega og det føles også helt greit.