De glemte klokkers uke.

Synd uken er slutt! Du får ta opp igjen "tråden" ved en annen anledning, noe sier meg at du har klokker til det! ;)
 
Da ble det en god slutt på søndagen også:) Takker for en flott tråd og jeg håper du kan legge til en ny klokke av den glemte sorten med gjevne mellomrom:) Kanskje en gang pr mnd eller noe sånt kunne vært noe... Tror veldig mange her inne hadde satt stor pris på det, ink meg selv :)
 
En verdig avslutning!
Og for en historie!!

Tusen takk for flotte øyeblikk i uken som har gått!:D
 
Takker for flott og informativ tråd som jeg har fulgt med glede. Kanskje man burde begynne å snuse rundt i skuffene etter de glemte klokkene.
 
Oi, så ikke denne før nå! Fantastisk lesning, veldig bra jobbet Hopalong:D Tusen takk for at du delte bilder og historier med oss andre!
 
Fantastisk tråd! Men kanskje noen andre kan overta? :) Sikkert flere som har noen godbiter liggende som oppfyller disse kriteritene?

1. De skal være vintage. Grensen for en slik betegnelse er flytende, men som generell regel bør de være minst tretti år gamle.

2. De skal ikke ha vært brukt mer enn to ganger det siste året. Dvs at Sub 5513, Seamaster 300 og noen til faller utenfor.

3. De skal brukes til alle anledninger jeg ville brukt et moderne ur - unntatt eventuell svømming.

4. Alle ur som har vært i bruk skal behørig presenteres med tekst og bilde i denne tråden.

Vi kan ta hver vår "uke", eller så mange dager som vi har glemte klokker :D

Jeg har dårlig tid denne uken, men melder meg gjerne frivillig senere!
 
Jeg sparte denne tråden til du var ferdig da jeg ofte blir skuffet hvis jeg ikke får slutten med en gang. Fantastisk bra skrevet. Imponerende mye informasjon du sitter med om hvert ur. Og om mekanikk generelt. Takk for en fantastisk tråd, får håpe Juice eller du redigerer den sammen til en artikkel for artikkelsidene her inne!

Igjen, takk!
 
Takk for overveldende respons :) Som nevnt var det en morsom uke, både fordi jeg fikk gjenoppdage de gamle favorittene, og fordi jeg fikk fortelle om dem til noen som satte pris på det. Det vil nok bli gjentatt.

Fantastisk tråd! Men kanskje noen andre kan overta? :) Sikkert flere som har noen godbiter liggende som oppfyller disse kriteritene?

Vi kan ta hver vår "uke", eller så mange dager som vi har glemte klokker :D

Jeg har dårlig tid denne uken, men melder meg gjerne frivillig senere!

Stoartet idè! Jeg er sikker på at det ligger bortgjemte skatter i skuffene hos flere av dere.
 
Takk for strålende lesing Hopalong! Bra initiativ og godt utført! :D Håper du er en trendsetter og at andre følger etter!
 
Takk for det, Runes. :) Jeg har noen flere bortglemte og skal lage en ny uketråd når jeg bare får somlet meg til det. Men jeg er helt enig at det kunne vært morsomt om andre gjorde noe tilsvarende. Det er helt sikkert mange som har noen avlagte skatter i skuffene.
 
Fantastisk underholdende, lærerik og engasjerende tråd forfattet av en velformulert penn. :) Takk.
 
Snart tre år etter at du skrev den kunne jeg bruke en halvtime og en kaffekopp på å kose meg med denne tråden! Takk @Hopalong for at du deler slikt som dette, og takk @Loevhagen for at du dro den frem fra glemselen!
 
Redigert av en moderator:
Denne tråden er kanskje den jeg husker aller best av det jeg har lest her siden jeg ble medlem. De øvrige som konkurrerer om pallplasser er @Mathfjeld sitt selvbyggerprosjekt, @Moore sin galleritråd og selvsagt @Santos-Dumont sin episke julekalender.

Hva med en reprise @Hopalong? Du har sikkert nok klokker i skuffer og skap til å dekke en uke til... :D
 
Redigert av en moderator:
spongebob1.gif
 
Rett og slett fantastisk bra lesning @Hopalong, har nå storkost meg igjennom hele tråden - det er så vittig og bra skrevet at det er en fryd. Kjempefin måte å avslutte dagen på! Takker og bukker for det, og håper samtidig at dette kan fortsette på en eller annen måte også. :)
 
Redigert av en moderator:
Slenger meg på resten her, for en utrolig interresant tråd og utrolig morsom/fengende lesning @Hopalong
Du skal ikke starte på en ny uke eller to da?:)
 
Redigert av en moderator:
Takk for hyggelige ord. Artig å se denne tråden våkne til liv igjen. Det minner meg på at uke nr. 2 forlengst burde vært gjennomført. Jeg lover å tak i det snart.