Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Det er en kul klokke som absolutt har "the looks" til en sommerklokke, men jeg synes ikke den satt i perspektiv resten av samlingen din når helt opp på den "horologiske skala".

Om dette i tilegg er noe som kommer inn som følge at A.Lange går ut syntes jeg dessverre du bommer litt.

Følger deg på den.
Samtidig er det mulig jeg lar en Rolex gå dersom jeg skaffer meg denne - eller kanskje ikke. Er litt i tvil mht "slagsiden" av antall Rolex, om en tredje skulle dukke opp. At denne Daytona "bryter" såpass med resten av innretningen i samlingen frister meg også litt.
Jeg trives godt med å "gå litt utenfor boksen". På det meste.;)

Men, dette er uansett ikke noe som erstatter min A Lange & Söhne, som er for salg. Der vil det eventuelt skje en tilvekst i tråd med det du antyder som "horologiske skala".

To be continued.....

Som en sommerklokke/"vært innom" - ur? Helt nydelig (Jeg synes den er vakker).

Klarer dog ikke å se på den som en keeper. For meg blir den en slik klokke hvor man bare våkner en dag, og får nok av... Men...Har man lyst, har man lov...

Ettersom du er meget glad i kvinnekildringer vil denne klokken falle under kategorien; Deilig sommerflørt, men ikke noe man tar med hjem til mor når hverdagen begynner igjen.

Enig....
Det er kanskje fare for at dette er elskerinnen som vekker den intuitive lysten på en noe kortere affære, men ikke fremstår som det langsiktige koneemnet.
(Theoretically speaking, og course.....) ;)

To be continued......

Det var godt du presiserte at såpesvampen var til bilen, ellers kunne dette gitt bilder på netthinnen jeg helst vil slippe ;)

Jeg føler det er umulig å si nei når det spøres om man ikke skal klinke til med noe så dyrisk fett som everose daytona. og vi er alle klar over hva moore har i boksen for øvrig + hans horologiske kunnskap, så det er ikke akkurat som vi leder ham på ville veier IMHO ;) :D

Men hvis jeg skulle hatt meg en sommerbeater selv, ville jeg vurdert Mogen sin hvite DJ II, selv om jeg synes den er på kanten svær. Men den har alt en sommerbeater skal ha :)

Men Daytonaen vil passe Moore perfekt. Hadde jeg hatt hans samling ville jeg gått for den, og heller tatt på meg Sea Dwelleren på de varmeste dagene, stranden og ved bilvasken..

Jeg ser for meg at Everose gull med sjokolade-skive vil se helt rått ut mot en rød sommersolnedgang, i kombo med en hvit linskjorte og en litt solbrun lanke...8)

Konklusjon: Go for it, og ta masse lekre bilder :cool:

Det er ingen fare for at jeg skulle la meg "forlede" ut i noe jeg ikke ville være komfortabel med. Det er uansett veldig interessant å lese synspunkter og innfallsvinkler til et ur som dette.
Den er jo spesiell, jeg erkjenner det. Og slikt vekker meninger. Det er bra.

Jeg liker den godt, men vet ikke pt om jeg liker den godt nok til å eie den. Det får tiden vise.
Men, jeg tror den kunne stått seg godt i samlingen, som det litt "frekke alternativet" i en ellers homogen masse av ur....

Kombinasjonen med Daytona til lands og Sea-Dweller til vanns er grei.
Men som du sier; - det er bildet av denne på armen den varme sommerdagen jeg smaker veldig på. Det er et vakkert og høyst fristende - og forførende - bilde.
;)

To be continued.....

Du vet hva jeg synes om denne, Moore :) Go for it!

Ja, og du er en av grunnene til at denne er under radaren. Du var vel ute med en liten teaser på denne, mener jeg å huske. Siden har den festet seg på netthinnen...;)

Jeg har kun sett denne på bilder, men for meg blir den for jålete....

Ja, det er litt av downsiden jeg smaker på. Mulig den blir "too much"....

Vel,
Egentlig mener jeg at sportsklokker skal være i stål og at gull på en sportschrono på alle måter er feil!
Men, jeg kunne ha gjort et unntak for denne :D

Har litt sansen for denne... ville nok ha kjøpt noe annet selv, wg sub eller daytona, men ingenting feil med denne synes jeg.

...Ut fra hvordan jeg tolker deg gjennom TS, vil jeg anta at denne passer godt på lanken din, samt at den glir fint inn blant de andre urene dine :)
Som andre sier: skinnrem er pes om sommeren.
Ergo, dette blir en vår-klokke :mrgreen:

Ifall den kommer inn; - tenker den får sin debut til sommeren, men vil åpenbart definere den som et helårsur.
At det står "Rolex til sommeren..." handler bare om eventuelt tidspunkt for kjøp. Ikke at den kun skal brukes om sommeren.
;)

Hadde jeg vært i markedet for et nytt hel-gull ur som skulle skinne som mest når skjorten er opprullet og buksen muligens er noe kortere enn hva britisk etikette anser som taktfullt hadde dette absolutt vært ett er urene som hadde vært med til finalerunden. Muligens i følge med en speedmaster og en submariner.

Om så de planlagte aktiviteter hadde bestått mer av heving av glass og starting av bil enn bading (noe de gjerne gjør for min del) så hadde jeg nok gått for Daytonaen.
Nå har ikke ikke fått prøvd denne varianten, så er med et lite forbehold om at størrelsen er som før.

Hadde jeg hatt håndledd til det hadde jeg gått samme vei som mogens gjorde. På meg blir den litt mer påfugl enn jeg liker. Den brune skiven er også griselekker sammen med gullet, så det taler også sterkt for daytonaen.

Gleder meg til bildene moore ;)

Hadde jeg vært i markedet for et nytt hel-gull ur som skulle skinne som mest når skjorten er opprullet og buksen muligens er noe kortere enn hva britisk etikette anser som taktfullt hadde dette absolutt vært ett er urene som hadde vært med til finalerunden. Muligens i følge med en speedmaster og en submariner.

Om så de planlagte aktiviteter hadde bestått mer av heving av glass og starting av bil enn bading (noe de gjerne gjør for min del) så hadde jeg nok gått for Daytonaen.
Nå har ikke ikke fått prøvd denne varianten, så er med et lite forbehold om at størrelsen er som før.

Hadde jeg hatt håndledd til det hadde jeg gått samme vei som mogens gjorde. På meg blir den litt mer påfugl enn jeg liker. Den brune skiven er også griselekker sammen med gullet, så det taler også sterkt for daytonaen.

Gleder meg til bildene moore ;)

Enig!
Mogens´ IWC er fantastisk - og der snakker vi virkelig en allrounder av en sommerbeater. Et ur til alle sommerlige formål.
Everrose Daytona på 40mm og skinnrem er en adskillig "snillere" utgave med en noe mer begrenset presence (tross alt), og anvendelsesområder. Men den er vakker på sin måte.
Og joda; - den sitter som støpt på hånden. På en helt annen måte enn min tidligere SS på lenke gjorde.

Det sagt; - det er et stykke frem til å komme med bilder...... Men jeg leker med tanken...;)

Denne tråden trenger noen bilder...og Moore sin samling noe frekt med litt varm farge i ;) :D

daytona.gif

I utgangspunktet en pen klokke, eneste problemet er at jeg synes den er for dyr i forhold til at den er med rem, og at den har et relativt enkelt urverk.

I tillegg så synes jeg EveRose blandingen til Rolex har for mye kobber iblandet, den ser da nesten ut som en ren kobber klokke...
Rolex benyttet mindre kobber i sine "pink gold" klokker tidligere og disse var "å dø for" ;)

AW:)

Denne tråden trenger noen bilder...og Moore sin samling noe frekt med litt varm farge i ;) :D

daytona.gif

Veldig enig!
I begge aspekter av kommentaren. :cool:

OM jeg skulle gå for noe Rose Gold en gang der fremme, så blir det et pokker så vanskelig å ta. (Pardon my french).
Den bør så definitivt "sitte" og føles riktig, og samtidig være en slags allrounder jeg vil ønske å beholde i lang tid.
Føler ikke man kan "gamble" på å velge et ur i farget metall....
:roll:

I utgangspunktet en pen klokke, eneste problemet er at jeg synes den er for dyr i forhold til at den er med rem, og at den har et relativt enkelt urverk.

I tillegg så synes jeg EveRose blandingen til Rolex har for mye kobber iblandet, den ser da nesten ut som en ren kobber klokke...
Rolex benyttet mindre kobber i sine "pink gold" klokker tidligere og disse var "å dø for" ;)

AW:)

Her følger jeg deg veldig, A.Warhol!
Vurdert etter alternativkost blir det nok et regnestykke med så definitivt mangt et utsøkt eksemplar i potten.

Men dette blir jo uansett ikke et helt rasjonelt betinget valg....;)

Enig!
Svetteargumentet kjøper jeg ikke.
Dette ville isåfall ikke være et ur for de krevende øvelser. Vi snakker vekten av start/stopp av bil, heving av glass en varm sommerdag i solen. Noe sånt.
;)

Jeg hevet en del glass i går og er helt utslitt enda. Litt småsvett også.

Nok om det. Jeg synes klokken er fantastisk flott med tanke på den rimelig diskrete formen og størrelsen, samtidig virkelig byr den på seg selv. Flotte kontraster.

Men en ting jeg ikke kan utstå med denne klokken er endestykkene på skinnremmen. Skal jeg være helt ærlig synes jeg det ødelegger hele klokkens form og gjør den til en uspennende kloss. Jeg kan ikke forstå at ingen andre nevner dette. Er det bare meg? En skinnrem skal stoppe tvert ved barretten og etterlate seg en åpning som avslører klokkens form, til nød møte kassen med avrundet ende, noe som f.eks fungerer bra på Speedy.

Jeg vet for øvrig ikke om dette er en praktisk mulig løsning. Om endestykkene bare kan tas av, om det finnes en alternativ originalreim, eller om plassering av hullene i hornene avviker fra standard.

Endestykkene er festet under bezelen og kan ikke fjernes ( vel, de kan teknisk fjernes men etterlater to svært skjemmende hakk)

Da hadde det nok vært en dealbreaker for meg. Ja også prisen da kanskje ;)

Men om hullene har samme plassering som på lenke-daytonaen så støtter jeg absolutt lobergens forslag om rubber b. Det hadde vært en superfrekk kombinasjon.

Rubber-B.jpg