Jeg hevet en del glass i går og er helt utslitt enda. Litt småsvett også.
Nok om det. Jeg synes klokken er fantastisk flott med tanke på den rimelig diskrete formen og størrelsen, samtidig virkelig byr den på seg selv. Flotte kontraster.
Men en ting jeg ikke kan utstå med denne klokken er endestykkene på skinnremmen. Skal jeg være helt ærlig synes jeg det ødelegger hele klokkens form og gjør den til en uspennende kloss. Jeg kan ikke forstå at ingen andre nevner dette. Er det bare meg? En skinnrem skal stoppe tvert ved barretten og etterlate seg en åpning som avslører klokkens form, til nød møte kassen med avrundet ende, noe som f.eks fungerer bra på Speedy.
Jeg vet for øvrig ikke om dette er en praktisk mulig løsning. Om endestykkene bare kan tas av, om det finnes en alternativ originalreim, eller om plassering av hullene i hornene avviker fra standard.
Interessant innspill, Tore.
Kan egentlig ikke si jeg har merket meg den detaljen som spesielt "skjemmende" ved uret.
Her har etter mitt skjønn Rolex en estetisk grei løsning, - som jeg visuelt og teknisk setter i samme kategori som eksempelvis både Audemars Piguet gjør med sin Royal Oak- og Patek Philippe gjør med sin Nautilus-variant på skinnrem.
[video=youtube;YBeClIHhw84]http://www.youtube.com/watch?v=YBeClIHhw84&feature=related[/video]