Dagens vintage

20260307_185749.jpg

Dagens Vintage er helt ny!
Selvmotsigelsen er gjort mulig ved at jeg har kjøpt denne Certinaen av @Hoover og mottatt den i går.
Et prima eksempel på "Det ærverdige sveitsiske herreuret" slik norske menn av generasjonen før meg brukte for å komme i tide til bussen til jobben. Ikke dyrt, ikke fancy, ikke "mannens smykke" men nødvendig for å fungere i samfunnet.

Noen riper og hakk har det blitt, men skarpt i kantene, og Hoover viser hvor godt det går i annonsen. I tillegg har Erik Sutterud flere ganger greid ut om hvor bra urverkene i Certina er. Så her er vi på solid funksjonær-grunn.

Certina Bristol1.jpg

ps. en av grunnene til at jeg falt for akkurat denne klokka er den utrolig stilige modernistiske fonten som er benyttet i bristol på skiva

LarsB

Redigert:
Selvmotsigelsen er gjort mulig ved at jeg har kjøpt denne Certinaen av @Hoover og mottatt den i går.
Et prima eksempel på "Det ærverdige sveitsiske herreuret" slik norske menn av generasjonen før meg brukte for å komme i tide til bussen til jobben. Ikke dyrt, ikke fancy, ikke "mannens smykke" men nødvendig for å fungere i samfunnet.

Noen riper og hakk har det blitt, men skarpt i kantene, og Hoover viser hvor godt det går i annonsen. I tillegg har Erik Sutterud flere ganger greid ut om hvor bra urverkene i Certina er. Så her er vi på solid funksjonær-grunn.

Vis vedlegg 423357

LarsB
Denne har certina kaliber 28-10 som var skuddsikre urverk. Han Vidar på Kolbotn ur pleier å kalle dette urverket for urmakerens beste venn.

Vis vedlegg 423357

ps. en av grunnene til at jeg falt for akkurat denne klokka er den utrolig stilige modernistiske fonten som er benyttet i bristol på skiva

LarsB
supernajs - og prisen var bortimot gratis! med det gode urverk og 100% swiss made - hva ville en slik kostet hvis den ble produsert i dag? mindblowing!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hoover og Larsnie
Ja Certina lagde fantastiske klokker på den tIden, ingen grunn til å klage over høye priser på f.eks vintage Omega etc når man kan kjøpe Certina til en mye billigere pris. Har hatt mange Certina og blir ALLTID imponert over kvaliteten, men også designet.

• Liker
Reaksjoner: Hoover og holmby