Dagens vintage

IMG_0423.JPG

Eldre Tissot Visodate T12 på armen i dag ~1960
 
Begynner å merke tendenser til en helt rå samling her @palkast! Keep 'em coming! :)

Takk for hyggelige ord!
Ja, jeg tenkte å legge ut en ny klokke her hver dag de neste par månedene :)
Jeg kan jo bidra med en til i dag, da jeg uansett har noen spørsmål rundt denne i Vintageforumet.
En Universal Geneve Polerouter litt utenom det vanlige:

11.jpg
 
Redigert:
Min fars Zenith. Fra 1968-70 og brukt daglig til rundt 85. Da havnet den i skuffen til fordel for en skikkelig 80 talls titan-gull Pulsar som ren helt annen historie.
IMG_0475.JPG

Jeg har prøvd å få denne her med ujevne mellomrom. Men får alltid nei. Jeg fikk allernådigst låne den og nå har den vært på service hos Sutterud og fått en full overhaling, ny krone, nytt pleksiglass og en svart, flat kalveskinnsreim som han alltid brukte. Så får far den tilbake i åttiårsdag.

Jeg digger det datovinduet, men ikke at den ikke har hurtigstilling av dato. (Derfor er det den åttende i dag)

Lars Birger
 
Legger ved Seatime'n her og. Fornøyd med denne, men noen småting er det. Tror ikke viserene er korrekt på ref. 1000. Noen der ute som vet?! Jeg har kun sett denne versjonen med "butte visere" - legg merke til minuttviser - og oransje sekundviser.
Kassen har fått seg en real puss.... men skiven er særdeles pen, med tanke på at uret er over 40 år gammelt.
I tillegg fungerer kronen på alle funksjoner deriblant bezelen. Urverket fra A. Schild er fortsatt tipp topp!

20171025_200014.jpg
 
Redigert: