Dagens vintage

BB91D126-65BA-4E10-BF93-9B8F2D2A15FD.jpeg
Omega fått en liten polering av kasse og glass. Ny krone og skinnreim.
 
Tusen takk for det :)



Ja, jeg trenger nesten en forklaring selv @Tom Henriksen .
Dette er ikke en re-edition, men en Doxa 300 Professional produsert i 1966/-67. Ingen deler er byttet ut heller om man ser bort i fra kronen. Kasse og bezel er dessverre blitt polert av tidligere eier, men visere og skive er i god stand (legger ved et par bilder som bedre viser patina).
Det er rett og slett en veldig sjelden klokke som jeg har vært veldig heldig å få kjøpe :) Blir derfor litt skuffet/frustrert om ektehet blir satt i tvil uten at jeg kan forstå hvorfor :(
Vis vedlegg 109329 Vis vedlegg 109330
Jeg er ingen ekspert på disse, men det kan se ut som den har re-edition skive?
 
SWISS MADE T, vanligst er vel også 300T, så ser den veldig fresh ut
Ja, det er jo derfor det er så gøy å komme over denne klokken :) Hehe..
Disse ble det produsert relativt få av. De ble produsert i 1966, vist på Bazel samme året og solgt til kunder første gang i 1967. Alt du nevner er riktig for denne modellen, det er altså en Sub 300 "no-T".
At skiven er fresh er nok da den har ligget i en skuff de siste 30 årene. Men skiven har sine svakheter den også. Om du ser kl. 2 - 3 ser du at overflaten på skiven har prellet litt av mot armeringsringen i glasset.
Modellen som ble lansert i 2016 er laget meget lik denne, men det er noen forskjeller.

Litt lesestoff om denne og en liten sammeligning med 50th anniversary re-edition finner du her :) :
https://monochrome-watches.com/historical-perspective-the-doxa-sub-300-the-dive-watch-personified/
 
Da min kjære Explorer II har vært til service har desperasjonen meldt seg, og har handlet etpar vintage klokker, bla a denne litt spesielle Camper Timex`n fra tidlig 80-tall som ble laget med hel plastkasse. Sikkert mange her inne som kjenner disse, men jeg må si den har sjarmert meg veldig. Manuelt opptrekk, holder faktisk tiden overraskende bra. Har rengjort den og polert plexiglasset slik at det kun er synlige riper helt i ytterkant av glass og lite synlig. Remmen er nok original, og har fin patina på spennen. Meget behagelig å bruke, veier nesten ingenting.
Timex.jpg