- Medlem
- 11. april 2015
Arvings fra far til sønn i tre generasjoner
60-talls modell.
Denne blir nok liggende en stund.
60-talls modell.
En av mine all-time favoritter, vet ikke helt hvorfor, er nok barndomsminner ute og gaar her...Arvings fra far til sønn i tre generasjoner
60-talls modell.
![]()
![]()
![]()
![]()
En av mine all-time favoritter, vet ikke helt hvorfor, er nok barndomsminner ute og gaar her...Hvis noen har en for salg.....
En av mine all-time favoritter, vet ikke helt hvorfor, er nok barndomsminner ute og gaar her...Hvis noen har en for salg.....
Bak en vanlig skive, skjuler det seg en liten sak, som viser at Longines kunne få mye ut av caliber 280
![]()
Denne er utstyrt med svanehals, og ble solgt til USA
![]()
nice! var det noen særskilte amerikanske importregler som gjorde at Longines valgte å ikke sertifisere disse som chronometer til tross for den høye finishen? ( chatons enchassés, 3 pos., 2 temp., svanehals, polerte skruer osv)
Flott vintage GMT @Mr Davis Artig å se alt som kommer din vei, og at du legger ut et stykke historie om hver. Det er nyttig og lærerikt for oss amatører innen vintage.
Bilder er viktig! fant frem noen bilder av min 6309 7040 som ble tatt av selger da jeg kjøpte den for 7-8 år siden. 6309 7040 ble laget mellom 1976 og 1988, serienummeret på min klokke plasserer den til juli 1984, noe nyere enn jeg trodde. Mick Jagger ble fotografert i 1983 med en av disse, og klokka ble også brukt av Ed Harris i filmen Abyss fra 1987. Skiva og viserne på min klokke er fra en senere 6309-7290A, det ser man bl.a på de firkantede timemarkeringene, dette er selvsagt et minus men er for meg personlig greit da jeg liker klokka og nyter å bruke den for det den er.
Dette er flotte bruksklokker som ikke koster mye, av de fire klokkene jeg har betalte jeg ca 500-600 kroner for 7002 og 6309 729 og ca 1000 for 6309 7040, dette var for noen år siden men ser at prisene ikke har
steget mye, dette er mye klokke for pengene både i vekt og kvalitet, 6309 7040 har en ganske gedigen størrelse.
![]()
![]()
![]()
Legger også inn et bilde av min 7002 (har to 7002) og sist min 6309 729
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()