Dagens vintage

4279C8FD-0F1A-474F-B5C3-38CF54DCD7A9.jpeg


34 mm er helt ok.

Lars Birger
 
8E4AE3D4-6D94-4EAA-9B98-1D04B3E29FC1.jpeg


Dette er klokke jeg arvet etter min bestefar da han gikk bort i 1976. Antar klokken er fra sent 60/tidlig 70 tallet vil jeg tro. Jeg syntes ikke dette var noe spesielt å få den gang, og klokke ble lagt bort sammen med skruer, spiker og verktøy i kjelleren. Fant den igjen for noen år tilbake og trakk den opp og den gikk - den gikk faktisk meget bra selv om den hadde ligget stille i ca 35 år. Hadde den på service hvor jeg byttet til nytt originalt glass da det gamle var sprukket, men ingen polering. Brukes ikke i det daglige men tas frem og trekkes en gang innimellom.

Ønsker alle en god helg
 
Vis vedlegg 83058

Dette er klokke jeg arvet etter min bestefar da han gikk bort i 1976. Antar klokken er fra sent 60/tidlig 70 tallet vil jeg tro. Jeg syntes ikke dette var noe spesielt å få den gang, og klokke ble lagt bort sammen med skruer, spiker og verktøy i kjelleren. Fant den igjen for noen år tilbake og trakk den opp og den gikk - den gikk faktisk meget bra selv om den hadde ligget stille i ca 35 år. Hadde den på service hvor jeg byttet til nytt originalt glass da det gamle var sprukket, men ingen polering. Brukes ikke i det daglige men tas frem og trekkes en gang innimellom.

Ønsker alle en god helg
Tenker den er fra tidlig 60 tall - Certina DS er en virkelig klassiker
 
  • Liker
Reaksjoner: Flyman
D325E6F2-0AEE-4A33-AD69-E7C96285A191.jpeg


55B29DD1-8FF3-4F98-B86E-FBABB0BF65C1.jpeg


Siden torsdag har GPen sittet på armen og tenkte å fortsette i helga med hurtigsvingere.
Først en litt sliten Zodiac, men den ville ikke starte.... Det ble derfor isteden en hurtigsvingende Doxa. Alle tre er fra slutten av 60 tallet med urverk i samme familie :)