Dagens vin

Litt leskende nebbe til kveldens pizza!
IMG_4392.jpeg

Hei dere!
Jeg har nettopp overtatt ny leilighet, og kjellerboden holder en ganske konstant lav temperatur. Jeg lurer da på å bygge meg en liten "vinkjeller", altså noen hyller der jeg kan oppbevare/lagre vin. Noen som har tips til hvilke hyller jeg burde ha, eventuelt hvordan man bygger sine egne?
Hva endte du med her, @Almås ?

På flyttefot og har ikke tilgang på strøm i ny kjeller, så jeg får dessverre ikke noe keegt, stort vinskap, men skal mekke opp noen hyller. God takhøyde i kjelleren, så vil utnytte det (eventuelt bygge et solid bord under for lagring av andre ting), spesielt siden denne boden blir mindre enn det jeg er vant med.
Har i dag noen IKEA Omar-vinhyller i full høyde med et par ekstra hylleplater, men de er ikke plasseffektive nok til at jeg gidder å ta med.

Hadde vært konge med plass til 100+ flasker, men trenger ikke mer enn det.

Har sett Vinikea Eliza som kan stables to i høyden og virker veldig plasseffektive, og skal alltids klare å finne plass i en annen hylle til magnumflasker og andre litt ukurante flaskeformer. Alternativet er Caverack med kryssholt i bunn og to vanlige på topp. Tror ikke jeg klarer fire i høyden, tror boden blir akkurat for lav, men tre pluss en kasse på topp skal kunne funke som bare rakkern, og det er kanskje et fullgodt alternativt?

Alternativ 1: https://www.wineandbarrels.no/nettbutikk/6-vin-ikea/eliza-64-flasker-furu/#details
Alternativ 2: https://www.wineandbarrels.no/nettbutikk/661-caverack---furu/abra-40-flasker-furu/ pluss 2 stk https://www.wineandbarrels.no/nettbutikk/661-caverack---furu/alda-30-flasker-furu/
1776153498232.png

alternativt en av disse i bunn og to med egne rom over.
1776153998042.png
1776154231478.png

• Liker
Reaksjoner: ahpadt og sunshine
@Henrik C jeg har 6x Vinikea Eiza. Ville sagt at de fungerer til stort sett det meste av flasker, men Champagne, magnum og litt «biffe» Pinot/Chardonnay flasker passer dessverre ikke. Kan og advare om at det var litt av en jobb å skru sammen da de kommer flatpakket:rolleyes:

Her er bilde av slik det ser ut hos meg. Dessverre litt for varm om sommeren så jeg må finne på noe lurt der

IMG_1035.jpeg

@Henrik C jeg har 6x Vinikea Eiza. Ville sagt at de fungerer til stort sett det meste av flasker, men Champagne, magnum og litt «biffe» Pinot/Chardonnay flasker passer dessverre ikke. Kan og advare om at det var litt av en jobb å skru sammen da de kommer flatpakket:rolleyes:

Her er bilde av slik det ser ut hos meg. Dessverre litt for varm om sommeren så jeg må finne på noe lurt der
Nydelig, det ser veldig ålreit ut! To flatpakker skal jeg tåle, alt annet av møbler er allerede plassbygget av møbelsnekker så da har jeg mye igjen på flatpakkekvoten.

Snerten hylle du har snekret under også, er nettopp noe slikt jeg kunne ha tenkt meg å bygge, endog helt frittstående.

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Nydelig, det ser veldig ålreit ut! To flatpakker skal jeg tåle, alt annet av møbler er allerede plassbygget av møbelsnekker så da har jeg mye igjen på flatpakkekvoten.

Snerten hylle du har snekret under også, er nettopp noe slikt jeg kunne ha tenkt meg å bygge, endog helt frittstående.
Da er det bare å glede seg :)