Dagens vin

0C58759F-843F-43B5-B1E9-45B6DF975D35.jpeg
 
Mange som nytter Zalto Universal glass ser eg... Knallglass, men hjelpes til en veilpris det er blitt på desse. Kjøpte 4 nye denne veka. Var over 3k ett eller anna....
 
Mange som nytter Zalto Universal glass ser eg... Knallglass, men hjelpes til en veilpris det er blitt på desse. Kjøpte 4 nye denne veka. Var over 3k ett eller anna....
Blitt fryktelig dyrt ja! Ser at BDX glassene har blitt 33% dyrere siden jeg kjøpte mine for et år siden… Drikker av Riedel Veritas 95% av tiden og Zalto når det er noe spesielt
 
Gårsdagen på SKIN (oransjevinmesse)
DSCF8265.jpeg

Japansk oransjevin som var veldig spennende, smakte som godteri uten helt å klare å sette fingeren på hvilket.
Noen tilfeldig bilder:
DSCF8259.jpeg

DSCF8270.jpeg
DSCF8263.jpeg
DSCF8298.jpeg

(Men 4 timer med bare oransjevin er alt for mye)
 
Mange som nytter Zalto Universal glass ser eg... Knallglass, men hjelpes til en veilpris det er blitt på desse. Kjøpte 4 nye denne veka. Var over 3k ett eller anna....
Vet ikke om du refererte til mitt bilde, men: selv om det ligner er ikke mitt glass et Zalto, men derimot Spiegelau Definition Bordeaux. Jeg kan ikke anbefale denne serien nok. De er ganske mye mer bang for the buck enn Zalto, og opplevd kvalitet er riktignok ikke helt der, men det er ikke mye om å gjøre. Har også Burgund-glassene i samme serie, og tenker at Universalglassene deres etter hvert skal erstatte Gabrielglassene vi har vært veldig fornøyde med i mange år. Sistnevnte brukes til hverdagsviner og "alt" av hvite/musserende viner.
 
Mange som nytter Zalto Universal glass ser eg... Knallglass, men hjelpes til en veilpris det er blitt på desse. Kjøpte 4 nye denne veka. Var over 3k ett eller anna....
Var i Porto, Portugal forrige uke. Det kostet 2pk Zalto Burgund 77Eur, 2pk universal 67ish.
Så vet ikke helt hvorfor de er så dyre her…
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Vet ikke om du refererte til mitt bilde, men: selv om det ligner er ikke mitt glass et Zalto, men derimot Spiegelau Definition Bordeaux. Jeg kan ikke anbefale denne serien nok. De er ganske mye mer bang for the buck enn Zalto, og opplevd kvalitet er riktignok ikke helt der, men det er ikke mye om å gjøre. Har også Burgund-glassene i samme serie, og tenker at Universalglassene deres etter hvert skal erstatte Gabrielglassene vi har vært veldig fornøyde med i mange år. Sistnevnte brukes til hverdagsviner og "alt" av hvite/musserende viner.
Har 2 Spiegelau glass.
Liker de, men liker Zalto Universal aller best. Er noe med at de er hånd/munnblåst og dermed litt forskjellig fra glass til glass.

Litt som med kunst. Litografi trykka er ofte litt 'for perfekte', mens originaler ofte har litt skavanker/ulikheter. Liker det som ikke ser helt 'maskinelt' ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: krille