- Medlem
- 25. nov. 2008
Nope, men det skal testesMen ofte er BdB perfekte kandidater for langtidslagring
Har du prøvd å dekantere Champagne?
Nope, men det skal testesMen ofte er BdB perfekte kandidater for langtidslagring
Har du prøvd å dekantere Champagne?
Drakk Coutelas for første gang i går, og den ga mersmak.
Nope, men det skal testes![]()
Drakk Egly-Ouet forrige helg selv. En av de beste champisene jeg noen sinne har drukket!Jeg må si at ut ifra min erfaring, så er Coutelas og André Clouet definitivt det som gir enormt mye for penga. Alltid en glede med disse.
Drakk Egly-Ouriet her om dagen. Det var også en herlig opplevelse, men så koster den også 900 kroner. Dagen etter drakk vi Clouet rosé. Ren glede, men langt rimeligere pris. Uten sammenlikning for øvrig.
Hadde en lignende utfordring: Frøkna rangerte champagne nederst av alle typer alkoholholdig drikke vi kjøper(!)Frøkna har god smak, og jeg er strålende fornøyd med at hun er både klokke- og vininteressert, meeen, hun liker ikke champagne! Altså, hun synes det er ‘greit’ å drikke i høytidelige sammenhenger, men hvis hun liker det, er det gjerne med litt høyt sukkerinnhold for min smak (10-15 g/l) - noen tips til triks i ludo eller kombinasjoner av champis/mat jeg ikke har tenkt på? Drukner sorgen med fotballørdag og Un Jour de 1911.
Vis vedlegg 282782
Var en svipp til Kbh i vinterferien og valgte bil som transportmiddel, noe som førte meg ombord i Superspeed-ferja til Colorline med tilhørende tax free. Hadde skrudd forventningene rett i bunn mtp utvalg, men i champagnehylla ble jeg smått motbevist. Krug (dessverre utsolgt), Cristal, Coutelas 1809, ++. Rasket med meg en bunke med Cristal 2013 til pene 1700,- pr stk. røverkjøp.Vis vedlegg 282943
Det var en meget god pris på Cristal! Billigst i verden ifølge wine-searcher.Var en svipp til Kbh i vinterferien og valgte bil som transportmiddel, noe som førte meg ombord i Superspeed-ferja til Colorline med tilhørende tax free. Hadde skrudd forventningene rett i bunn mtp utvalg, men i champagnehylla ble jeg smått motbevist. Krug (dessverre utsolgt), Cristal, Coutelas 1809, ++. Rasket med meg en bunke med Cristal 2013 til pene 1700,- pr stk. røverkjøp.
Ikke den største, langt fra den dyreste, men min helt egne vinkjeller er endelig noen lunde på plass - og det er en reell kjeller. Her er det kun viner jeg og familien liker, og en del av kjøpene har gode historier. Spesielt gode flasker settes til pryd etter drikking. Gleder meg til å fylle opp videre. Vis vedlegg 283615