chrbir
Støttemedlem
Tanker om 2010 Imperialen?
Jeg synes i grunnen at en riesling type kabinett kan være godt til. Med såpass kraftig saus kan det være lurt å ikke utkonkurrere denne med vinen.Hjelp!
Vin til helstekt and med appelsinsaus (fløte).
Kan PN fra den nye verden være god knall?
Bløt og god i følge fruen.Tanker om 2010 Imperialen?
Kunne ikke vært mer enig @gullet. Har til gode å smake noe bedre til 250 kr. Mulig dette blir den nye «TS-vinen» etter Chanin (pinot noir)Denne PN syntes jeg var helt nydelig!
Virkelig mye for pengene. Drukket til crispy duck. Perfekt kombo.
Hirsch Chardonnay.Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
Vis vedlegg 273279Vis vedlegg 273280
Halvt dusin bestilt.Kunne ikke vært mer enig @gullet. Har til gode å smake noe bedre til 250 kr. Mulig dette blir den nye «TS-vinen» etter Chanin (pinot noir)Vis vedlegg 273184
Takk! Dog ikke mulig å oppdrive. Lurer litt på Kongsgaard (dyrt). Mistenker at det også er samme stil, på steroider. Evt Mayacamas?Hirsch Chardonnay.
Alt det du nevnte over og enda mer. Nydelig vin.
Amerikanske chardonnayer er digg! Er man uheldig får man noen med alt for mye eik, men disse synes jeg treffer veldig bra i tillegg til ABC.Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
Har drukket Kongsgaard en gang tidligere. Den har mye av alt!Takk! Dog ikke mulig å oppdrive. Lurer litt på Kongsgaard (dyrt). Mistenker at det også er samme stil, på steroider. Evt Mayacamas?
Kan jo være en ide å drikke denne vinen om noen år også. 2019 er i mine øyne for tidlig å drikke. Forsøk igjen om noen år og eiken vil være mer avslepen og totaliteten mer kompleks. Dvs så kompleks de kan lage denne vinen for vi skal ikke glemme at ABC er ett «mid priced» brand i USA. Ser Kongsgaard nevnes her og imo en helt annen klasse vin fra start. Mer elegant men samtidig også mer Power i den dessverre også til en mer powerful pris..Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
+1Halvt dusin bestilt.
Mvh
Lett påvirkelig mann