Dagens vin

Deovlet La Encantada Pinot Noir 2018. Dette var meget elegant for en Yankee-Pinot å være. Kjølig kirsebær og bringebær, samt delikat bruk av fat. 13.4% fyrings. Frisk syre, milde tanniner og lang avslutning. En deilig avslutning på en dag hvor Murphy’s lov har vist sitt sanne seg!
D956F5ED-E0A7-47E3-9173-4D8138B8FAE4.jpeg
 
Redigert:
Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
9AB26E89-9CEE-4AED-9EC8-13AD7B121FF3.jpeg
2891BB84-74DA-4CF5-8508-66A512E0938E.jpeg
 
Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
Vis vedlegg 273279Vis vedlegg 273280
Hirsch Chardonnay.
Alt det du nevnte over og enda mer. Nydelig vin.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
Vis vedlegg 273279Vis vedlegg 273280
Amerikanske chardonnayer er digg! Er man uheldig får man noen med alt for mye eik, men disse synes jeg treffer veldig bra i tillegg til ABC.

  • Tyler Santa Barbara County (280kr)
  • Sandhi Santa Barbara County (280kr)
  • Matthiasson Napa Valley Linda Vista (380kr)
  • Arnot-Roberts Watson Ranch (480kr). Denne står som utsolgt på polet, men tror den er mulig å få gjennom Spesialbestilling. Jeg måtte det i fjor for å få tak i noen flasker. Relativt dyr, men uten tvil den mest balanserte hvitvinen fra USA jeg har drukket. Skikkelig snadder!
 
Nom, nom. Nå har jeg fått helt smaken på gode amerikanske chardonnay’s. Når du får den perfekte combo av syrefriskhet, sødmefylt smak fra gul steinfrukt og smør/popcorn! Jeg vet dette er litt nybegynnerstil men digger det. Noen som har tips til annet i denne stilen? 2018 ABC var helt fantastisk digg. Utsolgt nå så prøvde 2019. Den var ikke like kos dessverre, hvis ikke hadde jeg bunkret opp med en kasse eller to.
Vis vedlegg 273279Vis vedlegg 273280
Kan jo være en ide å drikke denne vinen om noen år også. 2019 er i mine øyne for tidlig å drikke. Forsøk igjen om noen år og eiken vil være mer avslepen og totaliteten mer kompleks. Dvs så kompleks de kan lage denne vinen for vi skal ikke glemme at ABC er ett «mid priced» brand i USA. Ser Kongsgaard nevnes her og imo en helt annen klasse vin fra start. Mer elegant men samtidig også mer Power i den dessverre også til en mer powerful pris..
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen og jonska