Dagens vin

Meditasjonsvin.
DSC_0001_BURST20210714224810259.JPG
DSC_1271.JPG
 
Fortell gjerne litt om denne. Jeg fartet av gårde og kjøpte en 1973. Aldri smakt rivesaltes, men forstår man må være rask før det er for sent.
Tørket frukt, plommer og aprikoser er det første som slår meg + karamell. Søt, men nok syre til at det ikke blir for mye. Jeg synes det minner om en gammel Madeira, men søtere og kanskje mindre syrlig enn de jeg har smakt derfra.
Hadde en 1973 for et par år siden, men jeg klarer ikke beskrive noen forskjell på dem med så lang tid i mellom - veldig god den òg. :)
En flaske varer noen måneder her i huset, uten at vinen endrer seg noe merkbart i løpet av den tiden.
 
Hahaha.
Hvordan er denne blitt en hype? Hæ hæ HÆ!?
Smakte denne selv for et par uker siden.
Å fy faan for noe kjipt skvip.:LOL:

Gudene vet. Er vel en eller annet storbyinfluenser som har gjort en jobb for en ikke navngitt importør.
Men satan som den smaker kjipt. Snakker om noe som kan minne om en salig blanding mellom batterisyre og sure føtter (den fra smågodthylla).
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Noen som vet om Krug 08 er utsolgt eller ikke lansert enda?
Har fått litt sprikende svar typ «kommer i september» og «finnes ingen 08 vintage» :geek:
 
Noen som vet om Krug 08 er utsolgt eller ikke lansert enda?
Har fått litt sprikende svar typ «kommer i september» og «finnes ingen 08 vintage» :geek:

Ser ut som den ikke finnes lenger:


Sist observert i mai.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Nå er denne vinen kommet som et hvitt og like hemmelig knallkjøp
Etiketten er gullfarget som peker på et eksklusivt innhold, men prisen er den samme vanvittig lave for en vin på dette nivået
IMG_20210720_201933.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska og UJU
Takk for tips @sunshine - noen flasker bestilt til testing.
Kveldens er en sørafrikansk chenin blanc som har fått gode anmeldelser. Litt utenfor mine preferanser, og den hadde kanskje kommer bedre til sin rett til mat, men likevel nydelig til terassekos.
Vis vedlegg 257620

Denne må prøves.:)
Min erfaring med Chenin Blanc er å la flaskene ligge noen år.
Da blir de, etter min smak, så utrolig mye bedre.
Regner med at denne også lagrer godt?
 
Takk for tips @sunshine - noen flasker bestilt til testing.
Kveldens er en sørafrikansk chenin blanc som har fått gode anmeldelser. Litt utenfor mine preferanser, og den hadde kanskje kommer bedre til sin rett til mat, men likevel nydelig til terassekos.
Vis vedlegg 257620
Denne drakk vi til et par av rettene på Galt for halvannet år siden. Husker ikke om det var 2019, men minnes den som god til maten i alle fall.