Dagens vin

Fin sigar-champagnekombo med H.Upmann Sir Winston (2003) og Christian Senez (2002). Ja jeg kjøpte inn noen flere av denne (som kan bestilles igjen på polet.)
D9AB5DF6-1E58-4DA8-9A14-79F27FF297C9.jpeg
 
Noen som tips til god rosé champagne?

Sukkerinnhold er viktig for meg, så gjerne edruelig dosage.

Nb: Må selvsagt være mulig å bestille fra Vinmonopolet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Enig! Kjøpte noen «Riedel Veritas Champagne Wine Glass» for noen år siden og det er en helt annen opplevelse. Spesielt når man drikker champagne til mat. Har sett endel drikke BdN fra Zalto Burgundy, lurer på om det er litt overkill, men må prøves.
Vi har Gabriel-glass (anbefales!) som hverdagsuniversalglass, og jeg har mast en hel del hjemme, til den vakres stores frustrasjon, om at jeg ikke vil ha musserende i flute eller coupe, men derimot i et slikt Gabriel-glass. Synes de funker utmerket til Champagne/Cremant/Cava.
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Wynns Coonawara Shiraz. Så at Christer Byklum mente at dette var ett knallkjøp til 139.90. Ikke uenig i det. Tidligere erfaring med Ozzy Shiraz er frukt på grensen til syltetøy. Det var ikke tilfelle her. Ganske juicy, litt kjølig preg. Ikke veldig kompleks, men min kone og jeg var begge enig om at den passet veldig godt til biff med gul saus. Bestilte noen flasker til i går.
2C49207F-64EB-4866-B873-307B31965771.jpeg
 
Wynns Coonawara Shiraz. Så at Christer Byklum mente at dette var ett knallkjøp til 139.90. Ikke uenig i det. Tidligere erfaring med Ozzy Shiraz er frukt på grensen til syltetøy. Det var ikke tilfelle her. Ganske juicy, litt kjølig preg. Ikke veldig kompleks, men min kone og jeg var begge enig om at den passet veldig godt til biff med gul saus. Bestilte noen flasker til i går.
Vis vedlegg 229954

Preppa både denne og den hvite.
Blir biff med pomf og gul saus til middag. Da skal den røde til pers.
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Preppa både denne og den hvite.
Blir biff med pomf og gul saus til middag. Da skal den røde til pers.

Men sorry. Ble en annen vin.
Dessverre var den rimelig kjedelig. Oppleves som kjønnsløs, glatt og lite interessant.
Vinen det snakkes om er Thornhill French Camp red blend 2019. Styr unna om man liker vin med struktur.
B54E326A-9A3E-454B-AD32-5DA6E95AEDEE.jpeg
 
@Edzilla - Relativt fleksibel på pris, men det er gøy å finne noe godt uten for mye sukker til rundt 500-lappen. Har du noen tips?

@Vidar - Drukket noen av denne fra Bibi. Fantastisk vin - usikker på om den lever helt opp 100 poenger`n da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
@Edzilla - Relativt fleksibel på pris, men det er gøy å finne noe godt uten for mye sukker til rundt 500-lappen. Har du noen tips?

@Vidar - Drukket noen av denne fra Bibi. Fantastisk vin - usikker på om den lever helt opp 100 poenger`n da.

Har en knall Rosé til rett under 500-lappen; Perrier-Jouët Blason Rosé.
Dessverre er den utsolgt hos Vinmonopolet, og er i bestillingsutvalget. Men send en mail til grossisten post@pernod-ricard-norway.com så kan de ordne opp noen flasker til deg.
Ser du er opptatt av sukker, men denne oppfattes som relativt tørr, og gjør seg godt som en aperitiff eller til sjømat. Men pass på tilbehøret ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler