Smakte på denne i går. Syrefest på nivå med Woodstock i 69 og dermed har jeg bekreftet ovenfor meg selv at jeg rett og slett ikke er noe fan av Sauvignon blanc.
Første møte med Weissburgunder fra Østerrike. Mineralsk, fersk og ikke veldig kompleks. Når det er sagt var den veldig forfriskende og ingen utpreget drittsmak. Tror ikke jeg ville drukket denne til mat, og til 180kr finnes mer interessante terrasseviner. Dog ett artig bekjentskap.
Tester denne ikveld. Kun med litt ost.
Ok+. Kommer seg etter litt lufting. Litt lite 'ettersmak '. Har flere flasker. Tror lar den ligge litt til. Ungdommelig.
Av en eller annen grunn har resten av min familie en forkjærlighet for sauvignon blanc. Generelt sett er jeg ikke fan av denne druen fordi jeg synes de som oftest er alt for syrlige. Fikk servert denne til middag i går og må si at jeg ble positivt overrasket. Fortsatt mye syre, men ikke i nærheten av samme nivå som forrige PF jeg drakk. Denne virket og mer balansert. Mye sitrus og grønne epler. Mineralsk og lang avslutning. Ville ikke si at jeg er helt overbevist enda, men kanskje jeg skal gi druen ett nytt forsøk før jeg avskriver den totalt.