Dagens vin

Er dessverre ikke så god på smaksnotater, men kan prøve meg :)
Mye gjærbakst (noe jeg virkelig digger), nøtter og mineralsk. Videre frisk på syre, mer som epler i starten og så mer citrus mot slutten. Kremete munnfølelse og en smak som varer, og varer og varer.
Misunnelig på kompisen min vi fikk den servert hos, som har 11 flasker igjen av denne.
Drakk en standard Bollinger i kveld, og noe av det jeg virkelig digger med Champagne som har noen år på baken er at boblene er litt roligere (hvis det gir mening).

Takker for gode noter.
Har kun smakt denne to ginger tidligere i år. Men den levere noe voldsomt.Masse petrolium, gjærbakst, noe toast og en herlig lang tresmak som henger godt i.
Nydelig årgang som er verdt å ha i kjelleren.

• Liker
Reaksjoner: JonasV og Golfballen
Enten er det veldig stor flaskevariasjon, eller så begyner denne å bikke over toppen.
66219C63-8CF3-40E8-BE2F-ABDACD9AEF16.jpeg

Ellers drakk vi denne til pinnekjøtt i år. Mye syre og mye fat. Knall til maten, men alt for mye syre til å drikkes alene.
10FE4834-B937-4A75-8D80-4576DEDC964C.jpeg

Denne tråden skulle jeg gjerne sett i Vivino.
Dog er jeg novise i den appen. Kan man legge til brukere man vil følge?

Denne tråden skulle jeg gjerne sett i Vivino.
Dog er jeg novise i den appen. Kan man legge til brukere man vil følge?
Jeg har lite peiling på vin, men interessen er voksende. Bruker CellarTracker p.t., med samme brukernavn som her :)

Litt offtopic: Tips til eit budsjett vinskap(10k). Kona vil ha. Må jo vere plass til litt flasker. Kjeller har for store temp sving.

Skulle ha vert der der også, har jo WSET-Adv....Men jeg er håpløs til å skrive. :)

Du trenge ikke å skrive noe særlig hvis man ikke ønsker. Kan velge å dele smaksnoter offentlig eller privat. Synes CT er et genialt verktøy for å holde styr i vinsmakingen, men ikke minst for å hente inn mer kunnskap om ulike årganger.

• Liker
Reaksjoner: sunshine