Dagens vin

Røk på denne i går. Nå har ikke jeg drukket hvit burgund i denne prisklassen før, men dette er noe av det aller beste jeg har drukket. Litt vel lukket og veldig mye eik i starten, men karaffel gjorde susen!
Frisk, mineralsk, smørete, og en finish som varer og varer.
0D8061A3-4C32-4EFA-A9D8-FE84FB6622F9.jpeg
 
Hadde en utrolig fin opplevelse med disse to i går kveld. To vidt forskjellige viner og utrolig spennende å prøve de på juleribbe med asiatisk vri. Mye asiatisk krydder og smak gjorde vinvalget noe mer utfordrende.

Startet med tørr riesling Hexamer og avsluttet med Zilliken. Hæ? Hvitvin til ribbe?

Zilliken er faktisk noe av det bedre jeg har smakt av hvite viner og egnet seg fantastisk til asiaribbe. Den har en sødme som kommer utrolig til rette smmen med maten.
IMG_20191116_094812.jpg
 
Leste om denne på Aperitif tidligere i uken, og den skuffet ikke! Beste <300kr Pinot på Polet jeg har smakt hittil:)
Vis vedlegg 170401
Kunne ikke vært mer enig @Golfballen!
Samme her i kveld, som du ser er det tomt. Fantastisk vin i klassen under 300 :)
Vis vedlegg 170423
Samme her! Særdeles god opplevelse..

Vis vedlegg 170426
3 anbefalinger på rappen = sendte kona med hugselapp/bilde på polet idag ;)
 
Røk på denne i går. Nå har ikke jeg drukket hvit burgund i denne prisklassen før, men dette er noe av det aller beste jeg har drukket. Litt vel lukket og veldig mye eik i starten, men karaffel gjorde susen!
Frisk, mineralsk, smørete, og en finish som varer og varer. Vis vedlegg 168105
Har også denne «cult-vinen» liggende. Gleder meg til å smake!