Dagens vin

Kveldens vin er fanget. Lenge siden jeg har hatt tre spanske på en fredag.
35izjiq.jpg
Hva synes du om Alion?

Hva synes du om Alion?

Nå skal det sies at jeg er veldig glad i Toscanere @IPA. Så for meg så savnet jeg litt taniner. Noe for bløt ettersmak. Men absolutt en flott spanjol med god smak av røde bær, fatkrydder noe mineraler og god dybde med friskhet. Denne ble drukket som en kosevin sent en kveld med madamen. Kunne sikkert gjort deg med noen ekstra år i vinskapet med hell. Skal handle inn denne vinen igjen. Men da skal den nytes med mat.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Barisone er kanskje ikke så kjent, men dette er en Rinaldi '71 som ble kjøpt av Torino-baserte Barisone på den tiden selv de beste Baroloer ble videresolgt på det viset - lagret på "demijohns" i årevis, som visstnok forlenger modningsprosessen - og som nå er innertier og nesten føles (relativt) "ung" så mange år senere.. :):):)

Barisone er kanskje ikke så kjent, men dette er en Rinaldi '71 som ble kjøpt av Torino-baserte Barisone på den tiden selv de beste Baroloer ble videresolgt på det viset - lagret på "demijohns" i årevis, som visstnok forlenger modningsprosessen - og som nå er innertier og nesten føles (relativt) "ung" så mange år senere.. :):):)

Schmakte godt @FMS?

Har også drukket alle, og Musar er virkelig hærlig, men også stor fan av zinfandel. Og de to sammen med clos des brusquieres chateneuf du pape er blandt mine absolutte favoritter i klassen <300kr. Men utvider gjerne horisonten, så tips mottas med stor takk:D

Har også drukket alle, og Musar er virkelig hærlig, men også stor fan av zinfandel. Og de to sammen med clos des brusquieres chateneuf du pape er blandt mine absolutte favoritter i klassen <300kr. Men utvider gjerne horisonten, så tips mottas med stor takk:D

Har også fått sansen for Zinfandel. En som er vedt å smake på er 7 Deadly Zins av Michael David Winery. Ligger på 199,- på Vinmonopolet og 129 sek hos Systembolaget. Mye smak og vin for pengene imho.
Ellers så kan Ravenswood det å lage mye spennende viner. Spesielt synes jeg de har vært heldige med Napa Valley Zinfandel 2013. 199,00 på Vinmonopolet
Et meget godt kjøp kan være Vinters Blend Zinfandel. 149,- hos Vinmonopolet og 105 sek hos Systembolaget Begge kan med hell lagres noen år.

• Liker
Reaksjoner: larskp86