Dagens vin

IMG_1767.jpeg

Tomt glass og tom flaske med Sandhi Sta Rita Hills 21. Lenge siden jeg har drukket noe fra Sandhi, men skal påse at det ikke blir like lenge til neste gang. Moderat alkohol for å være yankee-vin, og en veldig fin balanse. Koster vel rett under 500-lappen men mtp hva tilsvarende fra burgund ligger må fremstår dette som et knallkjøp!
IMG_7744.jpeg

Tomt glass og tom flaske med Sandhi Sta Rita Hills 21. Lenge siden jeg har drukket noe fra Sandhi, men skal påse at det ikke blir like lenge til neste gang. Moderat alkohol for å være yankee-vin, og en veldig fin balanse. Koster vel rett under 500-lappen men mtp hva tilsvarende fra burgund ligger må fremstår dette som et knallkjøp!
Vis vedlegg 385367

Er den ikke overeiket lenger?

"Druemostkonsentrat" + "svoveldioksid"? De sier tro kan flytte fjell, men tro kan åpenbart ikke holde vinen fri for oksidasjon og bakterier. Artig med best før datoen, der man har inkludert "til og med". Tro er nøyaktig vitenskap.

• Liker
Reaksjoner: chrbir
IMG_5515.jpeg

Gårsdagens line-up.

Champisen var noe av det bedre jeg har smakt! Anbefales på det sterkeste om noen klarer å få tak i.

Meurseault’en var ganske lukket i lang tid, men åpnet seg etter hvert. Tror derimot vi skulle valgt en Jura til Mont d’or som jo er anbefalt.

Nydelig rioja til andeconfit anbefales også!
Ps: burde luftes i 2 timer.