Dagens vin

Jeg har fått en flaske med cognac (Bache Gabrielsen Serenite Extra) i gave men drikker ikke cognac. Det er ikke mulig å returnere over 22% til polet og ikke lov å selge alkohol på Finn.
Blomqvist har auksjoner av og til, men regner med de skal ha en stor % av flaska i kommisjon.
Noen som har noen smarte forsalg for å få solgt denne?

Jeg har fått en flaske med cognac (Bache Gabrielsen Serenite Extra) i gave men drikker ikke cognac. Det er ikke mulig å returnere over 22% til polet og ikke lov å selge alkohol på Finn.
Blomqvist har auksjoner av og til, men regner med de skal ha en stor % av flaska i kommisjon.
Noen som har noen smarte forsalg for å få solgt denne?
Vinningen går opp i spinningen på såpass rimelige varer. Gi den videre til noen som liker cognac?

Vinningen går opp i spinningen på såpass rimelige varer. Gi den videre til noen som liker cognac?
Ja har tenkt tanken å gi bort, men sliter litt med kandidater til en slik gave….
Jeg får lagre den litt til og se om jeg finner en god anledning/kandidat.

Har en annen flaske stående også men det er 3x + prisen av denne så den tenker jeg å lufte hos Blomqvist.

Den planen røk dessverre tvert da forkjølelsen slo inn for fullt. Var ikke fristende å gå på disse med redusert smak og lukt. Vi får se hva som åpnes nyttårsaften.:cool:
Ja skjønte det ut fra den andre vintråden! Riktig god bedring! Du har heldigvis mye å se frem til! Godt nytt år!

1927654B-5403-44FF-BED4-CD2DC71A0E17.jpeg

Kjøpte en flaske av denne på en vinbar i Fukuoka. Sted du kjøper en flaske og betaler en hundrings for å åpne den på stedet.

Kjøpte en til på polet i høst. Sykt digg! Morgon er leskende og godt til pasta og fuggel.

• Liker
Reaksjoner: jonska og sunshine
Foie Gras og sauternes fra 1969. Kjøpt på auksjon - ren gambling. Dette var himmelsk! Massevis av frukt, rosiner og en flott sitrusnote i toppen. Kandisert frukt i toppnotene. Dette var over all forventning. For øvrig en dyrevennlig foie gras. Snart venter kveite og Chardonnay.
ADFC3D9F-B014-4496-AF7F-4D536A55AC71.jpeg

Fra sauternes til Chardonnay. Denne gang Mike Grgich sin gjenskapelse av det som knuste franskmennene i 1976. Den gang som vinmaker hos Chateau Montelena. Dette er kanskje Grgich siste verk? Servert til kveite med hollandaise. Perfekt match. Vinen er tung og fyldig - som amerikansk hvitvin gjerne er. Massevis av tropisk frukt og en viss eikefylde. Et lett preg av bakt sitron i ettersmaken. Gav den nærmere en time på karaffel. I alt en nydelig vin. Nydelig mat også - om en får si det selv.
AEE5DCD4-AE42-4317-BD7E-BB7954C65E7C.jpeg

Redigert: