Dagens vin

F2357BE1-6D54-413D-AD37-B76C2FC6C310.jpeg
 
B1311845-6312-4E1F-97D9-F6C4FFBB8314.jpeg

Nydelig litt kjølig stil av US-pinot.
Tydelig punch med markant, men balansert syre. Modne Bringebær/bjørnebær og noe jordtoner. Integrerte, men likevel relativt markante tanniner og lang lang avslutning.

Nydelig vin fra topp produsent. Som antagelig har enda mer spennende enkeltvinmark-viner i sin portefølje.(slippes en drøss på TU til uka). Anbefales uten forbehold!
 
Redigert:
Chateau Rasque var mitt første ordentlige møte med rosé i Provence i 2011. Endelig har en norsk importør kjent sin besøkelsestid og importert til norge. Her er det fersken, aprikos, jordbær og litt grapefrukt. Akkurat det man ønsker seg på en dag som dette!
IMG_0610.jpeg
 
Hjertelig takk for tips! Burgund er innviet i både hvitt og rødt i kveld. Nydelig glass! God helg!

Godt å høre de falt i smak! Alltid skummelt å stikke nesa frem i slike sammenhenger. Her gikk den siste flasken fra 2019, helt vanvittig bra til grillet Kveite med sandefjordsmør! Selvsagt drukket av Definition Hvitvin 430ml.

IMG_0802.jpeg
 
Redigert:
Chateau Rasque var mitt første ordentlige møte med rosé i Provence i 2011. Endelig har en norsk importør kjent sin besøkelsestid og importert til norge. Her er det fersken, aprikos, jordbær og litt grapefrukt. Akkurat det man ønsker seg på en dag som dette!
Kult tema her! Jeg vil aldri glemme denne vinen, den er magisk og virker nesten som om den har fanget opp all varme, lys og skjønnhet fra dette stedet. Vi drakk den for ett år siden for konas jubileum, med gaver, blomster(fra https://ekspressblomster.no/) og denne rosa solmagien. Hva kan være bedre?
 
Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Golfballen
Kult tema her! Jeg vil aldri glemme denne vinen, den er magisk og virker nesten som om den har fanget opp all varme, lys og skjønnhet fra dette stedet. Vi drakk den for ett år siden for konas jubileum, med gaver, blomster og denne rosa solmagien. Hva kan være bedre?
Kva temperatur serveres denne på?
Likte så godt en annerledes review at eg bestilte litt av denne.
 
48231669-B816-4A7C-800E-2D22A5520EEA.jpeg


Vulgær eller klassisk US-blend.

15,5%, mye av alt. Tobakk, lær, sjokolade, modne plommer, litt solbær, litt rosin. Rikelig med fruktsødme.

Passet fint til kullgrillet entrecote, men hadde kanskje vært enda bedre mot litt mer spennede BBQ.

Uansett en fin vin, men kommer til å holde meg i «gamle verden» neste gang med en utviklet chianti, evt et Bordeaux eller om så sangiovese.