Dagens sneakers

Synd ikke Adidas er mulig å skaffe i store størrelser. Sist jeg har vært på jakt har de gjerne stoppet på 45, noe som tilsvarer rundt 43 i andre sko etter min erfaring.
Hadde et par i 47 en gang. De passet.
www.adidas.no har omtrent alle modeller opp til 491/3 og størrelsen til adidas er normal, så 491/3 burde holde for de fleste...

Kuler'n alene hjemme. LVc, nye Gazelle mottatt i dag og Naim/Dynaudio for rolig musikk.

20170913_175747.jpg

• Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og Jone
Jeg bruker normalt størrelse 40 i de fleste merker. Men Adidas må jeg ha 41-og-en-tredjedel. Så Adidas er definitivt små i størrelsene. Kjekt å vite ved bestilling på nett hvis du ikke har funnet "din" Adidasstørrelse enda.

• Liker
Reaksjoner: space
Jeg bruker normalt størrelse 40 i de fleste merker. Men Adidas må jeg ha 41-og-en-tredjedel. Så Adidas er definitivt små i størrelsene. Kjekt å vite ved bestilling på nett hvis du ikke har funnet "din" Adidasstørrelse enda.

Definitivt er nok for generaliserende. Adidas har en god del (understatement) modeller, så husk at noen er smale, andre er brede - og poenget her er ikke at adidas ER små i størrelsen, men hvilken fotform (lest) du selv har.

Jeg opplever adidas som små i str i forhold til hva jeg bruker i andre merker. Typ at alle er litt små i str og noen veldig små i str.

Stan Smiths, Superstars, pro model ,Campus, samba ,Y3 d rose, de første tubular skoene, zx et eller annet og Rod laver vintage mener jeg er litt små. Boost joggeskoene mine (husker ikke modell) er mindre og i climacool måtte jeg opp i 49 og en tredjedel.
I typiske design Sneakers og dresssko er jeg 46

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Definitivt er nok for generaliserende.
Kanskje, men jeg er en som liker å male med bred pensel ☺️
Men jeg snakker av praktisk erfaring. Har nok hatt 50+ par sneakers de siste 10 årene, og Adidas skiller seg ut. Tærne mine "bunner" i størrelse 40 Adidas. Og 40 passer perfekt i bl.a. Nike. Men la oss ikke bruke mer tid på denne ubetydeligheten, det viktigste er at alle har minst 1 par kule sneakers som passer. Og Gazelle er kongen for alltid!

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg er enig i at Gazelle har en passform som gjør at tærne må like å være venner og nær hverandre. :)

Skal gå 9km i dag til en GTG og får da testet ut om modellen er brukandes til annet enn å rusle rundt på kontoret.

• Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Fikk meg en overraskelse når jeg prøvde å løpe til toget i et par matchcourt . Folk før i tiden hadde tøffere føtter en meg! Ødelagt av en oppvekst i joggesko.

Men tipper spaserturen blir fin