Dagens sko!

Rolig dag på jobb
unnamed (7).jpg

Jusses! Her må bilder til! ;)

-

Har et spørsmål til Tidssonens skoforening. Har noen erfaring med TLB Mallorca? Jeg har lagt ut hele skosamlingen min for salg da jeg nylig har innsett at tærne mine får ikke puste. Alt jeg har er 10.5 F i engelsk størrelse, foruten de som skal ha såpass romslige lester at produsenten anbefaler å gå ned i størrelse (typ Tricker's 4444). Men, etter å ha hatt litt dialog med TLB, mener de at jeg skal bestille 10 F. Det kan da ikke stemme?
Jeg har ingen personlig erfaring med TLB Mallorca men regner med at størrelsene fungerer relativt likt Carmina og tilsvarende produsenter på Mallorca.
Jeg syntes det hørtes lite ut og jeg synes også mange har en lei tendens i å anbefale for små sko. Hvis de har gratis retur for bytte av størrelse kunne jeg tatt sjansen.

Det kan, selv om jeg også er litt skeptisk, men de bør kjenne sine lester best.

Hva slags sko er det snakk om? Jeg har 2 par sko selv hvor 1/2 størrelse ned ble riktig, og begge er tilfeldigvis fra produsenter på Mallorca.
Longwing brogues med den romsligste lesten de lager. Ikke utypisk å gå ned en halv, men Tricker's anbefalte det og jeg har innsett at de også er for smale i tærne. Foten min er nok litt firekantet.

Jeg har ingen personlig erfaring med TLB Mallorca men regner med at størrelsene fungerer relativt likt Carmina og tilsvarende produsenter på Mallorca.
Jeg syntes det hørtes lite ut og jeg synes også mange har en lei tendens i å anbefale for små sko. Hvis de har gratis retur for bytte av størrelse kunne jeg tatt sjansen.

Dessverre ikke retur på sko hvis laget på bestilling i dette tilfellet, samboeren har lyst til å kjøpe et par til meg til bursdagen. Jeg har sendt en million referanser, inkludert bilde av foten min i 10.5F Chelseas som åpenbart er for smale. Jeg må jo nesten stole på produsenten, hvilket annet alternativ har jeg? Det er eieren jeg har dialog med.

Jeg måler stadig føttene mine til 28.5 cm i lengde, og maks 11,5 i bredde. Trodde ikke det var så monsterbredt, men plutselig brenner tærne mine i alle skoene jeg har.

image_2026-04-14_155911425.png

... Slik ser problemene mine ut, kort fortalt:
1776175452212.png

Redigert:
Longwing brogues med den romsligste lesten de lager. Ikke utypisk å gå ned en halv, men Tricker's anbefalte det og jeg har innsett at de også er for smale i tærne. Foten min er nok litt firekantet.

Dessverre ikke retur på sko hvis laget på bestilling i dette tilfellet, samboeren har lyst til å kjøpe et par til meg til bursdagen. Jeg har sendt en million referanser, inkludert bilde av foten min i 10.5F Chelseas som åpenbart er for smale. Jeg må jo nesten stole på produsenten, hvilket annet alternativ har jeg? Det er eieren jeg har dialog med.

Jeg måler stadig føttene mine til 28.5 cm i lengde, og maks 11,5 i bredde. Trodde ikke det var så monsterbredt, men plutselig brenner tærne mine i alle skoene jeg har.

Vis vedlegg 425981

... Slik ser problemene mine ut, kort fortalt:
Vis vedlegg 425982
Jeg hadde ikke turt å kjøpe på bestilling uten å ha prøvd lesten først. Men det er meg