Dagens sko!

Tilbake til hverdagen og slutt med flip-flops. C&J Cavendish i cordovan.

IMG_20250804_131253.jpg

IMG_20250804_131441_edit_2038332183660323.jpg

Ikke akkurat håndsydd i Northampton eller i Italia, men designet i Finland og produsert i Portugal. Sjukt behagelige sko for bruk sammen med shorts på feriesteder o.l. Produsent er VIBA, modell er Roma, fargen er Sunflower Yellow.
Og nei, jeg går aldri i sandaler hvor tærne synes - ekkelt!
IMG_8030.jpeg

Redigert:
Noen som selger noe HØYT og randsydd i UK10,5? Etter et overtråkk i skauen i går, har behovet meldt seg...

Gårsdagens:
FlXbrld.jpg

Ja, det var disse som forårsaket uhellet. Gode skau-sko, men det var såpass bratt terreng at det ble uheldig.
Når det blir bratt og sleipt mener jeg man må over på litt mer moderne sko. Selv sverger jeg til Crispi.

1756535361370.png

Når det blir bratt og sleipt mener jeg man må over på litt mer moderne sko. Selv sverger jeg til Crispi.

Jeg har blitt helt fundamentalist hva det gjelder fottøy og sokker. Ull og skinn eller ingenting! Jeg prøvde et par Dundas-støvler (lillebjørn) i dag, tror de blir løsningen på et tidspunkt. Litt utenfor forsvarlig "nye sko"-budjsett inntil jeg har betalt ned Nomosen.

Dagens: Alfred Sargent for Skomaker Dagestad. Du og du, for noen kjekke sko dette er. Intet problem å gå med flere timer i strekk, selv om de er nye.
zraAMiR.jpg

Nye favorittsko.

Jeg har vært veldig fornøyd med mine Hanwag Bergler for bratt/sleipt/fjell/skog/mark etc. Dersom randsydd er ønskelig, er det i alle fall en mulighet, selv om det definitivt ikke er det beste man får. Til prisen (ser de - som alt annet - er blitt en del dyrere) er det bra, imo.

• Liker
Reaksjoner: jorol og mr.quick
Jeg har vært veldig fornøyd med mine Hanwag Bergler for bratt/sleipt/fjell/skog/mark etc. Dersom randsydd er ønskelig, er det i alle fall en mulighet, selv om det definitivt ikke er det beste man får. Til prisen (ser de - som alt annet - er blitt en del dyrere) er det bra, imo.
Takk for tipset! Jeg vil helst ha noen form for sydde sko, ja.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball