Dagens sko!

Vår!
IMG_4030.jpeg
 
Disse hadde jeg da i 6 år med bruk/misbruk. De er ikke utslitt, sålen er ok enda. Innvendig begynner helen å slites ut bare, så jeg bestilte et nytt par, men en litt kraftigere såle. De er på vei snart. Kan ikke klage da disse ligger på ca. 2000,- Mulig jeg tar de gamle jeg hadde til en skomaker for utbedring. Skoene under er de som er på vei.

Vis vedlegg 364889
Ser fine ut!
Hvilke fabrikat og modell er dette?
 
Må du bestille fra det store utland slik at en bør treffe på størrelsen?

Denne her lukter til scam?
Står ingenting på nettsiden om andre forhandlere, så ville ikke kjøpt derfra. De har 30 dagers returrett, så du kan sende tilbake hvis de ikke passer. For min del har jeg truffet godt, har brukt de nye en gang. De er ok nå, men vil nok gå seg godt inn i løp av kort tid.

Edit: Den Norske siden har jo masse skrivefeil, og prisene er jo helt på tur. Styr unna
 
Anbefaling av sommerlette loafers som passer til litt mer formelle anledninger?
Har sett litt på Loake 1880 Russell tassel loafers, men litt i overkant pricy..
 
Anbefaling av sommerlette loafers som passer til litt mer formelle anledninger?

Vet ikke om du er noe lysten på å bestille uprøvd fra utlandet, men jeg er ekstremt imponert over Meermin i den lavere prisklassen. De er riktignok sydd i Kina, men av europeisk lær og av god kvalitet for prisen.

Var i butikken deres i Paris i høst og fikk prøvd mye forskjellig, og endte opp med å ta med meg et par uforede loafere for å prøve. Behageligste skoene jeg har hatt. Det er etellerannet slags dempende materiale i hele sålen og læret er mykt som i hansker. Jeg kjøper alltid 2 pakker compeed med hvert par nye sko, men disse kunne jeg ta på meg og så gå rett ut på tur i Paris i flere timer uten gnagsår. Jeg er helt solgt og neste gang kjøper jeg ett par i hver farge.

Nå blir riktignok uforede loafere noe mindre formelle enn tilsvarende med for, men Meermin selger forede også hvis det er det du skal ha. På min fot måtte jeg ned en halv størrelse i forhold til Meermins forede loafers. De forede var "true to size" mot alt jeg har fra England og Spania.
 
IMG_20240425_113205.jpg


Vi prøver å rekalibrere tråden da det finnes en annen ikke så langt unna.
 
Anbefaling av sommerlette loafers som passer til litt mer formelle anledninger?
Har sett litt på Loake 1880 Russell tassel loafers, men litt i overkant pricy..
Hei,

Nettopp gjort undersøkelser om det samme. Landet på disse fra Oscar Jacobson og er strålende fornøyd:

 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher