Dagens sko!

Nok en svært vellykket bestilling og levering av @stefanravnanger! En Galway som skal tåle det meste:cool: Nå kan gjørme, slaps, salt og snø bare komme;)
Vis vedlegg 269486Vis vedlegg 269487Vis vedlegg 269488Vis vedlegg 269489
Unnskyld for negativitet, men spør for å lære. Er det meningen at det ikke er behandlet kanter på skinnet? Edit: Ellers flotte sko!
DB0843DF-0ED0-4C1C-A0D2-80755FC618EC.jpeg

A0102175-7A6E-4BF2-AA82-BEBE8B23AC0C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Unnskyld for negativitet, men spør for å lære. Er det meningen at det ikke er behandlet kanter på skinnet? Edit: Ellers flotte sko!
Vis vedlegg 269519
Vis vedlegg 269520
Det hadde nok vært mulig å behandle kantene på overgangen, for eksempel ved "skiving". Usikker på det norske begrepet er, men det går på at du gjør kantene av skinnet i overgangene tynnere, så de går mer i ett.
Hvor dette gjøres avhenger nok mest av mønsteret. Edward Green har på disse, og andre Galways jeg har laget (også i andre skinntyper), gradvis "skivet" mindre og mindre jo lenger bak på skoen du kommer. Dette er nok et valg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Begynner i ny jobb som innebærer skifte fra bil til tog, og må trave til/fra stasjonen i all slags vær. Ønsker meg et par (to) dressko som er både vannbestandig og helst fôret, og med god demping i sålen, ( de med alt dette på speclisten bli klumpete?). God erfaring med ecco men synes ikke de treffer helt med sine Goretex-dress’ish sko. Noen tips til andre produsenter eller modeller?
 
Begynner i ny jobb som innebærer skifte fra bil til tog, og må trave til/fra stasjonen i all slags vær. Ønsker meg et par (to) dressko som er både vannbestandig og helst fôret, og med god demping i sålen, ( de med alt dette på speclisten bli klumpete?). God erfaring med ecco men synes ikke de treffer helt med sine Goretex-dress’ish sko. Noen tips til andre produsenter eller modeller?
Hva med skikkelige dressko og kalosjer? Jeg har forrige versjon av disse, helt konge i snø og slaps;
https://swims.com/no/mobster-overboot-black
 
Begynner i ny jobb som innebærer skifte fra bil til tog, og må trave til/fra stasjonen i all slags vær. Ønsker meg et par (to) dressko som er både vannbestandig og helst fôret, og med god demping i sålen, ( de med alt dette på speclisten bli klumpete?). God erfaring med ecco men synes ikke de treffer helt med sine Goretex-dress’ish sko. Noen tips til andre produsenter eller modeller?
Du finner neppe dress sko med fôring. Men, hvis du ønsker noe vannbestandig kan jeg på det varmeste anbefale Paraboot. Paraboot Avignon er ganske pen, men tåler masse juling. Selger de selv, så er inhabil.

Jeg har personlig nevnte modeller (og en rekke andre fra Paraboot), og bruker de når det er slaps, vått, og generelt drittvær. Gummisålen er myk og ikke veldig glatt.

Avignon
_DSC8327.jpg

Chambord
_DSC8301.jpg


Synes vel ikke dette er ordentlig dress sko, men kommer akkurat inn i det jeg er villig til å bruke med en dress. Forbeholdt høst/vinter/drittvær.

Er også mange andre modeller og produsenter. Liker godt de britiske, og bruker selv Edward Green med sterkere skinntyper (igjen, selger det jeg liker best selv)