Dagens reim

Canvas bra Bosphorus leather.

IMG_5972.JPG
IMG_5975.JPG

En så connoisseur reim-hore som deg @Qwestern burde da lære deg å lage reimer sjøl! Jeg setter meg herved opp på venteliste ;)
Hadde jeg bare hatt større plass og vært en smule mer tålmodig, hadde jeg nok innredet kjelleren til dette ja. Får nok holde med halve soverommet og tidvis hele stua til denne galskapen. ;)

Nå reiser jeg til det store utland imorgen, så da får jeg komme sterkere tilbake med 20mm reimene til uka når jeg er tilbake. Om det er noen som følger denne tråden, får jeg bare beklage et lite opphold :)

Hentet min bespoke-bestilling fra Jean Rousseau i London i går. :D

Navy vannavstøtende croco, foldet kant (ikke kuttet og vokset), matchene sting og gummi på innsiden i sjokolade. Veldig fornøyd. :D Endte opp på £260 som jeg ikke syntes er så gærnt sammenlignet med hva Omega ville tatt for en helt vanlig sort crocoreim. Tok litt over én uke fra bestilling til levering. De har et helt heftig utvalg av farger og materiale. Anbefaler sterkt en tur til deres butikk om man er i London.

2lokwYc.jpg

f1pZEAW.jpg

f3mnwFi.jpg

OGYCxNl.jpg

9lGr4tz.jpg

Dagens er en nyankommet fra Sengiastraps i Italia. Hadde en fra samme produsent i lignende lær og utførelse til Pam111 som jeg likte så godt at jeg ba dem lage en tilsvarende i 20 mm og med 18 mm spenne. Litt utradisjonelt med så lys reim til Speedy men jeg synes det ble en flott kombo.
36646_1ea3a153eb81523612c92fd39ca8f77c.JPG

36645_476fc056fdd6d9c4bef48d4a87a6debb.JPG

Vedlegg

• IMG_5907.JPG
    IMG_5907.JPG
    186,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_5906.JPG
    IMG_5906.JPG
    197,6 KB · Visninger: 0
I dag har jeg denne kombinasjonen. Remmen er en Rios 1931 i 19 mm. Jeg synes den er flott på klokka, men jeg kunne gjerne sett at polstringen Hadde litt mer "minne" Nå er den litt spretten
IMG_1732.JPG

Lars Birger

• Liker
Reaksjoner: Preacher og fredskijj
IMG_0502.JPG
Dere er igrunn utrolig hva en reim kan gjøre med ett ur :) Har prøvd masse reimer på min Seiko srp773 , men denne hevet klokken inn i en annen liga synes jeg:) Klokken både ser og føles ennå bedre enn med andre remmer og man blir rett og slett litt nyforelsket i den igjen <3 Reima er en sailcloth strap fra MrSailcloth med foldespenne :)

På tide å få litt liv i denne tråden igjen om det er noe interesse for det. Har ei bøtte med reimer som ennå ikke er vist frem. Tenkte å starte på dette over sommeren/eventuelt når jeg er tilbake fra ferie :)

Var innom Bjerke igjen idag etter en svært gledelig nyhet fra Snorre. Han hadde fått inn noe jeg hadde siklet på i et halvt år til meg. Satt min elsk til Ponte Vecchio reima (MX0090HT) til Panerai og har hørt rykter om en Pre-V remake som vissnok kun fåes i PAM785 Special Edition boksen som vist under. "Glem det" med latter etter var kommentaren sist, men neimen meg så hadde ikke tryllekunstneren fått tak i en til meg :) Utrolig hva den mannen får til!
lLDTe0j.jpg

Gleden var ikke mindre stor da jeg så den i live. Den er riktignok ikke original Pre-V som min gode venn @klokkevennen har i monteret sitt på kontoret, men ikke langt unna. Denne er for meg den ultimate reima innenfor rimelighetens grenser i pris. Har ikke råd til å betale 10-15K for en original Pre-V som visse andre :)

Som sagt har den samme materialet som i Ponte Vecchio reima, men den har bare halv tykkelse, noe som gjør at den er svært fleksibel og meget behagelig som sommerreim. Innsydd spenne med inngravert logo osv. i polert finish som matcher min bezel/krans. Må si det er rart å legge ned min PAM som det siste bilde men at reima fortsatt opprettholder den fantastiske kvaliteten som hos sin storebror. Håper den faller like godt i smak hos dere som hos meg. Jeg er fortsatt svimeslått :rolleyes:
Y5JKvtn.jpg

apkRFBO.jpg

9J57uHO.jpg

CTe8hYB.jpg

pJhUo1m.jpg

1E9rYBX.jpg

QljzVGl.jpg

Meget bra tråd! Ser at perlon er underrepresentert blant høgkvalitets skinnreimene som @Qwestern presenterar, så eg legg til eit bilete av nokon av mine frå Eulit. Disse er eit hakk over dei ymse eg har prøvd frå f.eks. Cheapestnatostraps. Har svart, blå, raud og grå i 20mm og svart i 22mm. :)
20170703_214027.jpg