Dagens reim

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.544
Sted
Kongeriket Norge
Det er ikke alle som har titalls klokker de rullerer på i klokkeboksen, men heller bruker ulike reimer/lenker for å forandre utseende på dem. Tenkte derfor å starte en tråd der vi fokuserer mer på ulike reimer og lenker med litt info slik at andre også kan prøve det samme. Trenger nødvendigvis ikke være OEM selv om det selvfølgelig er helt lov.

Har selv vært fan av og spart reimer i lang tid, men mange har til nå bare ligget lagret. Tenkte derfor å prøve de fleste på i en dag eller to fremover. Håper andre vil kaste seg på ideen og gjøre det samme. Et face bilde og et fra baksiden med spenne som jeg har illustrert nedenfor, hadde vært fint å se. Her er noe av min 20/22/24mm samling, det meste til Panerai pt. og det jeg vil starte med å teste ut :)
iwoxOA4.jpg

Jeg starter tråden med noe jeg syns er litt interessant til Panerai, nemlig Rubber B. Fantastisk passform og bevegelighet på gummien. Meget god å ha på kontra original gummireim som medfølger. Solid spenne.
nXlqghD.jpg

8HoPXA5.jpg
 
Redigert:
God idé og bra initiativ! Befinner meg i samme båt som deg, og da er det veldig gøy med litt ulike remmer. Forsåvidt også en rimeligere måte å endre utseendet på håndleddet enn å bla opp for et helt nytt ur...
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Morsom tråd! Jeg har ikke så mange klokker, bare en Daytona med stålbezel og greier. Liker å variere med ulike remer. I dag har jeg en ukledelig oransj nato. Kul den, men ikke til dress...

IMG_7494.JPG


I helga med diverse skiturer på programmet og inspirert av forrige ukes D2-artikkel brukte jeg TS' Norgesnato:
IMG_7490.JPG
 
Flott tråd @Qwestern, hvor har du fått tak i den oppbevaringsboxen til reimene dine? Meget flott det skinnetuiet også, slike kunne jeg tenke meg selv...

Her er min Junghans på en rem fra Etsy-butikken til en kar som kaller seg JonesInTokyoLeather. Han lager utrolig fine remmer som også kan spesialtilpasses.

Fil_000 (8).jpeg


Fil_000 (9).jpeg
 
Flott tråd @Qwestern, hvor har du fått tak i den oppbevaringsboxen til reimene dine? Meget flott det skinnetuiet også, slike kunne jeg tenke meg selv...

Her er min Junghans på en rem fra Etsy-butikken til en kar som kaller seg JonesInTokyoLeather. Han lager utrolig fine remmer som også kan spesialtilpasses.

Vis vedlegg 27984

Vis vedlegg 27985
Oppbevaringsboksen er en ammo box fra Greg Stevens, mens reimmappa kommer fra Patrik Case. Begge anbefales, selv om ammo casen ikke anbefales om en skal på gtg først for så å spille snooker med snooker case på ryggen ravende rundt i Oslo by..
 
47mm Canvas fra Tempo Vintage. En generøs gave fra en hyggelig medasylant. :)

Vis vedlegg 28010 Vis vedlegg 28011
Da er det vel bare å si ditto fra asylantaspiranten og tusen takk for en fantastisk lærerik aften med to maestros i @Tom Henriksen og @Nessuno79

Dagens strap er en original vintage OEM skatt fra sjefen sjøl. Tusen tusen takk, reima må sees i virkeligheten. Fulgte sammen med en Submerisble en gang i fortiden :) Innsydd spenne med wow kvalitet
td6ZKAE.jpg

nekrKsB.jpg
 
Myye flott Panerai her nå, så må ta det hele ned med en kjip asiat på det som må være den beste gummiremmen jeg har vært borti. Den står fast på Orienten, og tåler julingen jeg utsetter den for - samtidig som at jeg slipper å tenke på at jeg skal kortslutte noe mens jeg jobber.
image.jpeg
image.jpeg
 
Myye flott Panerai her nå, så må ta det hele ned med en kjip asiat på det som må være den beste gummiremmen jeg har vært borti. Den står fast på Orienten, og tåler julingen jeg utsetter den for - samtidig som at jeg slipper å tenke på at jeg skal kortslutte noe mens jeg jobber.
Vis vedlegg 28052 Vis vedlegg 28053
Takk for at du deler, har lurt litt på kvaliteten på disse
 
Denne tråden passer bra. Jeg har fått ny skinnreim til Ollech & Wajs, i dag faktisk. Dette er en Hirsch Liberty som jeg synes passer veldig bra på en klokke som er vrien å få til å bære pent. Det er bare Nato fra Toxic og denne som virker som de passer bra til en kasse med hornene omtrent midt på. tynne "vintage" er en dårlig match her.
IMG_1426.JPG

De kritiske ser at avslutningsstingene butter mot hornene, men det kan jeg leve med. Nå er det bare å gå den inn så blir dette bra.

Til tross for, eller helst på grunn av at Hirsch er en "kjedelig" stor fabrikk som leverer alt innen klokkereimer opplever jeg at kvalitet, materialer og design er helt på høyden.

Lars Birger