Dagens reim

overraskende grei kvalitet på buktas billigste varianter :)

C074BBE5-AFED-4EF1-A705-BD689B4C69EB_zpseduezrzv.jpg


C7EC5F36-6C4C-4BFF-B937-874D9C2A3945_zps2ue0rd3b.jpg
 
Redigert:
Haireim av ukjent leverandør, kanskje noen kan hjelpe? Di Stefano spenne. Litt artig med den spenna er at det er screw-in fra begge sider og faset spor til reima. Fasen gjør at den bygger meget lavt og er meget god på hånd, kan sees på første bildet.
vP8c8R2.jpg

9rWeOGT.jpg

VtcHUAZ.jpg
 
Haireim av ukjent leverandør, kanskje noen kan hjelpe? Di Stefano spenne. Litt artig med den spenna er at det er screw-in fra begge sider og faset spor til reima. Fasen gjør at den bygger meget lavt og er meget god på hånd, kan sees på første bildet.
vP8c8R2.jpg

9rWeOGT.jpg

VtcHUAZ.jpg
Strap er laget av Pirate's Straps i Genova, Italia. Superflink ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Dagens er OEM gator på Greg Stevens narrow antique 22mm spenne. Ikke så mye å si annet enn at denne komboen er behagelig. OEM reimene til Panerai blir forresten laget av Hirsch om noen lurer på det. Hvor lenge de har gjort det vet jeg ikke, men dagens leveres iallefall fra dem.
HVYDrsZ.jpg

7Q1EBsL.jpg
 
Denne tråden passer bra. Jeg har fått ny skinnreim til Ollech & Wajs, i dag faktisk. Dette er en Hirsch Liberty som jeg synes passer veldig bra på en klokke som er vrien å få til å bære pent. Det er bare Nato fra Toxic og denne som virker som de passer bra til en kasse med hornene omtrent midt på. tynne "vintage" er en dårlig match her.
Vis vedlegg 28118
De kritiske ser at avslutningsstingene butter mot hornene, men det kan jeg leve med. Nå er det bare å gå den inn så blir dette bra.

Til tross for, eller helst på grunn av at Hirsch er en "kjedelig" stor fabrikk som leverer alt innen klokkereimer opplever jeg at kvalitet, materialer og design er helt på høyden.

Lars Birger


Jeg skal moderere det positive førsteinntrykket litt.
Reima hadde veldig skarpe kanter på innsiden. De hadde hatt godt av å fases av litt i produksjonen. Jeg har fettet den opp med sadelfett og bøyd og tøyd litt for å myke opp læret. Det har blitt bedre, men det som ikke er like bra er at sømmen nå fremstår som ganske løs. Læret er derimot komfortabelt men holder fortsatt på fasongen så klokka bærer fortsatt pent og komfortabelt.

Lars Birger
 
Jeg skal moderere det positive førsteinntrykket litt.
Reima hadde veldig skarpe kanter på innsiden. De hadde hatt godt av å fases av litt i produksjonen. Jeg har fettet den opp med sadelfett og bøyd og tøyd litt for å myke opp læret. Det har blitt bedre, men det som ikke er like bra er at sømmen nå fremstår som ganske løs. Læret er derimot komfortabelt men holder fortsatt på fasongen så klokka bærer fortsatt pent og komfortabelt.

Lars Birger
En må som regel "gå" inn skinnreimer en stund før de blir myke og behagelige. Tiden det tar avhenger litt fra produsent til produsent og modell til modell. Håper den blir mer behagelig snart :)
 
Dagens er en svensk gustav ammo strap fra Greg Stevens pilot stil imed sorte pvd nagler. Spennen er normal størrelse antique 24mm og virker mer solid enn gårsdagens narrow GSD spenne. Stor bred retainer som holder endestykket stabilt selv ved bare en. Reima er tykk og meget robust. Skulle jeg dratt i krigen, hadde jeg tatt med denne. Kvaliteten er upåklagelig som alt annet fra GSD ;)
a14w8G2.jpg

rKvMftu.jpg
 
Dagens er en av de første reimene sonens @Nessuno79 har lagd. Han er for tiden en pensjonert reimmaker, men muligens vil å fylle boksen hans med meldinger, få han til å krype ut av skallet. Reima er av formidabel kvalitet og bygd opp på en solid måte. Spenna er 24mm med springbars av ukjent leverandør, kanskje du @Bestiarara78 har noe å tilføye her og, siden du vet alt liksom ;) Kvaliteten er iallefall god, selv om jeg er fan av screw-in på mine spenner
09S6XLn.jpg

keYdTWd.jpg