Dagens reim

Dagens reim er Z-17 Ferdinando Pacciolla - Brelli NOS fra Corrigia
5A608663-7FE5-4E44-BA27-19BFAF6EAF29.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Time Nurd og reldor
Sportslenka til Nomos skal vel passe? Kan ikke si noe om komfort, men den ser uforskammet rå ut.
Barton Elite Silicone skal vel også gå fint an om du vil ha et sportslig uttrykk på den, eller bare noe som tåler solkrem, Solo-is, grillsaus og andre sommerlige farer bedre enn lær og tekstil.
Om ikke det, så kanskje noe lekkert i seilduk? Om så hadde jeg kanskje styrt unna Barton, da seildukreimene jeg kjøpte derfra begynte å gå opp i sømmene uten noe særlig mye bruk.
 
Jeg må slå et slag for lærremmene fra Jean Paul Menicucci (JPM). Har handlet mine fra B&S.

Skikkelig solid bygd og med en tykkelse på rundt 4mm mot klokken. Veldig fleksibel, og former seg svært godt etter håndleddet.

Jeg er egentlig ikke noen stor fan av lær til dykkerklokker generelt sett, men disse har virkelig imponert meg.

Bildene under er av denne modellen.

oPDtIUr.jpeg


HfAVFt2.jpeg


BbnwKqw.jpeg
 
Fryktelig lenge siden jeg postet her, men kom inn noe uventet til min reimsamling, så da tenkte jeg å lage en mini-review som jeg tror aldri er gjort her før. Var så heldig å bli tilbudt en TS-Nato MK I fra en medasylant, så da har jeg alle sammen. La vel ut en wtb annonse i 2019, så det tok sin tid ;)

IMG_0568.jpeg


MK I - Tynn og fin reim med skarpe farges som er ganske tro mot flaggets farger. Noe dårlig avslutning av reima så må kanskje brenne litt med lighter selv der. Ellers er det et silkemykt stoff. Ingen logo på spennen og hullene er ikke forsterket. Hardware loopene virker som er smeltet inn fra baksiden og ikke sydd.
Karakter: 3/6

IMG_0570.jpeg


MK II - Også en tynn og fin reim, men med veldig blasse farger som ikke minner så mye om det Norske flagget. Litt kraftigere stoff og noe stivere. Bedre avslutning av tuppen, men litt usikker på om jeg brant den selv en gang i tiden :) Fin fasong på spennen med TS logo trykt på. Bedre hardware selv om de fortsatt ser limt ut. Alt i alt bedre kvalitet enn MK I men bommer på fargene.
Karakter: 2/6

IMG_0571.jpeg


MK III
- Veldig mye krafitigere og virker som et mye mer slitesterkt stoff, fortsatt stiv, men veldig god på hånden og klokken bygger godt med denne. Fargene er mye mye dypere og blåfargen går nærmest mot sort. Samme fasong på spenne som MK II, men denne versjonen kommer med børstet spenne og hardware av svært god kvalitet. Litt dårlig avslutsning så fliser seg litt på tuppen med flittig bruk. Den er sydd på baksiden med kraftige sting og kvaliteten er svært god. Alt i alt en flott reim, eneste å utsette er fargen som er litt mørk og tuppen som fliser seg opp.
Karakter: 4/6

IMG_0572.jpeg


MK IV
- Absolutt den beste til nå med nydelig silkemykt stoff, fantastisk flotte og skarpe farger som er identisk til flagget, forsterkede sting på baksiden og kraftig hardware med blank TS spenne. Enden av reima er forsterket og det virker som den ytterste delen av reima har fått en ekstra runde til med sting. Alt i alt en helt fantastisk reim som er verdt hver krone. Om jeg skal sette fingeren på noe og det som gjør at jeg ikke gir den topp score, er at jeg liker fasongen og den børstede hardwaren bedre på MK III versjonen, men det er kun min egen mening.
Karakter: 5/6

IMG_0573.jpeg


Jeg gleder meg allerede til MK V og håper høvdingen fortsetter i det sporet han har gjort og kanskje gir oss en den perfekte Norges Natoen neste gang :)
 
Fryktelig lenge siden jeg postet her, men kom inn noe uventet til min reimsamling, så da tenkte jeg å lage en mini-review som jeg tror aldri er gjort her før. Var så heldig å bli tilbudt en TS-Nato MK I fra en medasylant, så da har jeg alle sammen. La vel ut en wtb annonse i 2019, så det tok sin tid ;)

Vis vedlegg 279372

MK I - Tynn og fin reim med skarpe farges som er ganske tro mot flaggets farger. Noe dårlig avslutning av reima så må kanskje brenne litt med lighter selv der. Ellers er det et silkemykt stoff. Ingen logo på spennen og hullene er ikke forsterket. Hardware loopene virker som er smeltet inn fra baksiden og ikke sydd.
Karakter: 3/6

Vis vedlegg 279373

MK II - Også en tynn og fin reim, men med veldig blasse farger som ikke minner så mye om det Norske flagget. Litt kraftigere stoff og noe stivere. Bedre avslutning av tuppen, men litt usikker på om jeg brant den selv en gang i tiden :) Fin fasong på spennen med TS logo trykt på. Bedre hardware selv om de fortsatt ser limt ut. Alt i alt bedre kvalitet enn MK I men bommer på fargene.
Karakter: 2/6

Vis vedlegg 279374

MK III
- Veldig mye krafitigere og virker som et mye mer slitesterkt stoff, fortsatt stiv, men veldig god på hånden og klokken bygger godt med denne. Fargene er mye mye dypere og blåfargen går nærmest mot sort. Samme fasong på spenne som MK II, men denne versjonen kommer med børstet spenne og hardware av svært god kvalitet. Litt dårlig avslutsning så fliser seg litt på tuppen med flittig bruk. Den er sydd på baksiden med kraftige sting og kvaliteten er svært god. Alt i alt en flott reim, eneste å utsette er fargen som er litt mørk og tuppen som fliser seg opp.
Karakter: 4/6

Vis vedlegg 279375

MK IV
- Absolutt den beste til nå med nydelig silkemykt stoff, fantastisk flotte og skarpe farger som er identisk til flagget, forsterkede sting på baksiden og kraftig hardware med blank TS spenne. Enden av reima er forsterket og det virker som den ytterste delen av reima har fått en runde til med sting. Alt i alt en helt fantastisk reim som er verdt hver krone. Om jeg skal sette fingeren på noe og det som gjør at jeg ikke gir den topp score, er at jeg liker fasongen og den børstede hardwaren bedre på MK III versjonen, men det er kun min egen mening.
Karakter: 5/6

Vis vedlegg 279376


Jeg gleder meg allerede til MK V og håper høvdingen fortsetter i det sporet han har gjort og kanskje gir oss en den perfekte Norges Natoen neste gang :)
Nice review.
Her trengst ein tag av @Jon Henrik aka Høvdingen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Problemet jeg har hatt med LLD i alle år er avstand mellom kasse og lugs. Ikke noe rakettforskning og nyhet akkurat, men da jeg fikk Ming reimene, så fikk jeg ideen om å bestille en reim med buede barretter til min No Date. Syns dette ble bra og får ikke spader av å se glippen lenger

D4DBC687-47BF-4872-90E5-BA25D810B537.jpeg
43815501-DBDD-4DA5-98B4-FA18048A8897.jpeg
4FC6C5A8-FC8F-4E67-99D3-B3E49A897BD7.jpeg