Dagens reim

Håper da virkelig ikke det da jeg har en mellomstor pakke på vei fra Barton også :confused:

Var litt kjip og valgte billigste shipping, og har nå ventet 41 dager uten å motta pakke eller noen sporing som virker. Om jeg ikke har pakken innen 10/10 så skulle Barten sjekke det opp.
Jeg venter også på pakke fra Barton. 35 dager siden den ble sendt på billigste vis. I pakken er det blant annet sailcloth, så håper kvaliteten er god.
 
Status etter ca. 5 dagers bruk. Kanvas.
20201007_130426.jpg
 
  • Wow
Reaksjoner: Trifide og Qwestern
Er det noen som har efaring med Barton sine sailcloth-reimer?

Leser en del tilbakemeldinger fra kunder som beskriver løse tråder (fraying), slik som på @West sin reim ovenfor. Liker godt utseende til sailcloth-reimer, men liker ikke så godt om de går i oppløsning etter kort tid.
Image from iOS (1).jpg

5-10 ganger brukt. For meg ble den også for stiv.
 
  • Trist
Reaksjoner: Deleted member 14560
Vis vedlegg 215954
5-10 ganger brukt. For meg ble den også for stiv.
Ja, det bekrefter vel etterhvert inntrykket jeg desverre har fått av Barton sine sailcloth. Sendte for øvrig Barton en epost for noen dager siden, hvor jeg spurte om disse negative opplevelsene. Har enda ikke fått tilbakemelding.
 
Var litt kjip og valgte billigste shipping, og har nå ventet 41 dager uten å motta pakke eller noen sporing som virker. Om jeg ikke har pakken innen 10/10 så skulle Barten sjekke det opp.
Vi bestilte vel omtrent samtidig. Mine fikk jeg hentet ut i går, men da hadde de ankommet post i butikk 25 september uten at posten har evnet å gi meg beskjed.. I går fikk jeg det som skulle være tredje gangs varsling i posten. Har aldri sett noe til de 2 første..
 
  • Sint
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Ja, det bekrefter vel etterhvert inntrykket jeg desverre har fått av Barton sine sailcloth. Sendte for øvrig Barton en epost for noen dager siden, hvor jeg spurte om disse negative opplevelsene. Har enda ikke fått tilbakemelding.
Svarer meg selv :)

Kikket i postkassen i dag, og der lå det en pakke fra Barton. Sannsynligvis levert på fredag. En fin silikonreim, og en like fin sailclothreim. Prøver silikonreima noen dager først.

Fikk svar fra Barton at de er klar over problemet med løse tråder på sailclothreimene. De holder på å utvikle en forbedret utgave, som kanskje blir lansert i desember.
 
Hverdagsreim til beateren, Seiko Sumo med blå bezel og blå skive. Den blå sømmen tar blåfargen forsiktig videre. En hjemmelaget reim som fulgte med en klokke jeg kjøpte i sin tid. En av TS tidligere reimmakere kjenner den kanskje igjen? Ligget lenge i skuffen men nå har den funnet sin plass på Sumo’en. Tykk, solid kvalitet både i lær og søm, perfekt til en relativt stor og tung klokke. En, kraftig, løs keeper som er akkurat passe stram slik at den ikke sklir rundt.
B221911C-5FE4-4591-91AA-4E95D3CF1F17.jpeg

F6A4F6AD-1372-4739-AFF3-AB94D5D33B81.jpeg
 
Hei!

Jeg forsøker å finne en butterfly buckle clasp til en skinnrem, altså foldbar metallås.

Har en fra Tissot som jeg er veldig fornøyd med, se bilder, men må ikke være fra Tissot.

Har noen tips til hvor jeg kan få tak i en tilsvarende?
:)
46671A84-2755-427F-8175-83F0E7018EE0.jpeg
6E15A047-70A6-4AA9-A1EF-94C4F30D30C3.jpeg