Dagens middag

Heh, ja. Etter denne tråden ble opprettet har matlaging-interessen steget, og godt er det:)
Her er suppen forøvrig;
B2737BB4-A83A-4DC7-B751-7B5AE9F3A8B9-8453-00000A29D410D6E5.jpg

Dagens dessert: Heimelaga rullekake og porter. Sidan sykkelcomputeren påstår at dagen starta med minus 4100 kaloriar (+ frukost og litt apefrukt) så burde dette gå bra. Blautkake og porter er forresten endå betre (med rette porteren vel å merke)

Prøvde å lage bearnaisesaus for første gang i dag, gikk dårlig og endte opp med posesaus.. Den jeg laget ble på en måte for sur. Følte at jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, men den ble virkelig ikke god. Så det jeg lurer på, er om noen har en god oppskrift på å lage bearnaisesaus på? Synes sauser er noe av det morsomte, og vanskeligste å lage, så hvis noen har gode sausetips, tar jeg de i mot med åpne armer :)

Prøvde å lage bearnaisesaus for første gang i dag, gikk dårlig og endte opp med posesaus.. Den jeg laget ble på en måte for sur. Følte at jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, men den ble virkelig ikke god. Så det jeg lurer på, er om noen har en god oppskrift på å lage bearnaisesaus på? Synes sauser er noe av det morsomte, og vanskeligste å lage, så hvis noen har gode sausetips, tar jeg de i mot med åpne armer :)

Halvveis juks, men her kommer det en god en:

1 kork essens
2 eggeplommer
100g smør (klarnet, men det pleier jeg å ikke gidde)
1 ss + estragon
salt og pepper

Jenta i fiskedisken sa at smørflyndrefilet kostet 150 kroner kiloet. Jeg holdt klokelig kjeft da jeg visste at det var for hel fisk. Billig og bra. Sammen med jordskokker og beatepoteter funka det tålelig bra.

Nam. Freestylet litt annerledes mat idag.
8BA08759-A549-4007-A51F-003901943907-18180-000013577CBE7A59.jpg

Salat med sukkererter, salat, paprika, tomat, pepper, lime.
CE7DFB31-52DD-4B8A-9115-928C1BC0C75B-18180-000013578C0951D4.jpg

Finrevet gulrot trukket i sukkerlake, sitronsaft og anis. Dijonsennep under salaten.
34BB47F4-7CA6-465B-BDCE-4978E5DEA3DF-18180-00001357977918C7.jpg

Marinert laks :)

Synes jeg fikk en veldig god balanse av smaker og konsistenser med denne:)
Gårsdagens hjemmelagde blåbær-is til dessert.

Alt ble laget samtidig som jeg lagde dobbel vanlige-is masse. Nam!!

Snublet over denne siden for et par uker siden og må si at dette antageligvis er en helt fantastisk side!

The Best Site For Recipes, Recommendations, Food And Cooking | Yummly

Skriv inn hva du ønsker å lage, deretter kan du plotte inn ingredienser, smak du liker (surt, sterk, osv) og vips, så får du oppskrifter fra nettsider over hele verden.

I tillegg kan du lagre profilen din og oppskrifter du liker for å ha en kokebok tilgjengelig online. Helt genialt i mine øyne. :D

Edit: Glemte forøvrig hva som kommer til å bli dagens middag. Idag prøver jeg meg på the words best lasagna.

http://www.yummly.com/recipe/World_s-Best-Lasagna-Allrecipes?&columns=5&position=1/1

Redigert:
En god saftig hjemmelaget pizza, blir go stemning av det på en lørdagskveld:)
IMG_20130601_213554_zps414715f7.jpg

God helg folkens:)

Hjemme alene.
Da blir det Green Curry med max mye habaneros og red/green chilli!