Etter å ha lurket i noen måneder og så laget meg en bruker og så lurket litt til så kanskje jeg skal prøve meg på et første innlegg her, og en kjapp introduksjon. (Noen her kjenner meg allerede, hei Larsnie!) Jeg har hatt en av og på aktiv klokkeinteresse i lang tid, men med lavt budsjett og uten å dette ned i kaninhullet fullstendig. De siste nesten ti årene har jeg for det meste brukt Pebble, Suunto og Garmin-klokker, mens kvartsurene har gått tomme for strøm og de automatiske har vært i behov av service.
Men denne sommeren har jeg tatt meg sammen og prøvde billedlig og bokstavelig å riste liv i klokkeinteressen igjen, og ikke minst, se hvor mange av klokkene som lot seg sparkes i gang og gå inn i ukentlig rullering. Garminen blir med i lomma på fjellturer og på pulsen på sykkelturer, men ellers er armen nå forbeholdt ordentlige, usmarte klokker og det har så langt vært en glede og en frihetsfølelse.
Klokken på armen denne mandagen er en tolv år gammel Tissot Racing-Touch i varianten som retter seg til seilere. Nå driver ikke jeg med slikt, men det viste seg at selv en landkrabbe kan ha nytte av å følge med på når det er lavtvann, for å ta dagens veivalg til jobben. Bildet er omtrent like gammelt som klokken, og her den sitter på armen min på kontoret i dag viser den spor av gode minner fra diverse eventyr. Og nå som den er vekket til liv igjen skal det bli flere, både riper og eventyr.
Vis vedlegg 416991