Dagens klokke

Etter en uke med bare oppskrapet og skranglete gammalt ræl på armen, er det på tide å gå tilbake til...oppskrapet og skranglete gammalt ræl:

P5250090.jpg

Må si passaround klokken vokser på armen. Liker den mer og mer :) På tross av en litt slarkete bezel og et tanks lignede utseende har den sin sjarm!

e07b9e29.jpg

Sammen med noen andre divere.

831261d1.jpg

Det er åpenbart gammelt-skrot-dagen i dag:
bilde-8.jpg

Mmmmmm

Ser strøken ut. Hvilken årgang?

Har du noen gode reimtips? Min har rappet reima fra Memomaticen som gjerne vil ha den igjen. Ser for meg en type racing-reim med perforering, men som smalner inn bakover, og helst med padding som gir den litt profil. Har ikke funnet noe som passer helt blant Omegas egne i hvert fall.

@Tore: Remmen som står på er en perforert skailignende sak som splitter i limingen mellom for-og bakstykke slik remmer gjorde i gamle dager. Den er sikkert like gammel som klokken. Den sto på klokken da jeg kjøpte den av Ferrie Schweitzer (www.vintagehorloges.nl) på en klokkemesse og den passer godt til klokken, men jeg har ingen anelse hva slags type det er. Den er like bred som klokkehuset, men relativt smal (16mm) mot spennen.
bilde-9.jpg

bilde-10.jpg

Hadde ikke du en fin sort og oransje rem til din? Du kan evnt høre med Schweizer om anbefaling. Han er en kunnskapsrik fyr på gamle Omegaer.

Skrapmetalldag på sonen?
Haha, ja det var mye flott gammelt skrot her i dag

@Tore: Remmen som står på er en perforert skailignende sak som splitter i limingen mellom for-og bakstykke slik remmer gjorde i gamle dager. Den er sikkert like gammel som klokken. Den sto på klokken da jeg kjøpte den av Ferrie Schweitzer (www.vintagehorloges.nl) på en klokkemesse og den passer godt til klokken, men jeg har ingen anelse hva slags type det er. Den er like bred som klokkehuset, men relativt smal (16mm) mot spennen.

Hadde ikke du en fin sort og oransje rem til din? Du kan evnt høre med Schweizer om anbefaling. Han er en kunnskapsrik fyr på gamle Omegaer.

Ok, takk for tips. Det var en PO-naturgummireim som jeg hadde på en Memomatic. Vurderte å kjøpe en til til denne, men det blir litt kjedelig med to så like. Likte din. Denne kasseformen kler sterk smalnende reimer.