Dagens klokke

Du er en heldig mann UJU, den dagen samboern min kommer hjem med en sånn vanker det ring på lanken.

Jeg er godt inn i en Panerai periode, så ufattelig fornøyd med min første Panerai. Helt sikkert ikke den siste heller.

09042011099.jpg

To klokker i posten etter garantiservice og fire andre hos urmaker for diverse arbeid, så det er ikke mange igjen å velge på i boksen. Men hva gjør vel det når det er sol i Bergen og den titter inn vinduet og glinser i denne primitive stålklumpen?

Har brukt dagen til sykkelprepping, så nå bærer det opp i skogen for å teste. Må kjappe meg nå så jeg rekker staddaen og Branns etter all sannsynlighet første smell i år. Eller....?

L1000360.jpg

f0c65143.jpg

Har hett lenken på noen dager, men må si forandring fryder :)
Seiko SNZH55 "5 Fathoms" på autentisk MOD "Admiralty Grey" G10/NATO fra Tidssonen Webshop :)

Legger også ved et bilde fra fredag:

d6628131.jpg

En stor takk til Urmakermester Erik Ødegaard i Sarpsborg, som inviterte meg til å ta en indre kikk på min Girard-Perregaux som er inne til reparasjon. Urmakermester Ødegaard er etter min kjennskap norges eneste seritifiserte Girard-Perregaux servicesenter, så klokken er i meget trygge hender og forhåpentligvis snarlig tilbake på håndleddet mitt :)

I in-house verket som sitter i GP ww.tc'en, er rotoren festet med to skruer som i følge Ødegaard er de minste eller en av de minste man kan finne i denne typen urverk. Størrelsen er helt vanvittig, og først under mikroskop er det mulig å se at dette er en velfabrikert skrue (til og med med polert skruehode!) og ikke et bare en liten bit jernspon. Å få se dette IRL gir helt klart et helt annet perspektiv på det arbeidet og håndverket som ligger bak både fabrikering av deler og produksjon av slike ur.

Ikke så bra vær i Trønderlag nå om dagen:)

soldatur+003+resize.jpg

soldatur+004+resize.jpg

Et soldat ur skaffet tilveie fra Japan. Skulle likt å vite hva det hadde vært med på.

Nyyyyydelig vær og jobb på sjøen i dag, sammen med Marathon

2011-04-09135516.jpg

Nå blir det kveldskos sammen med "smurfen" :D

2011-04-09163711.jpg

Etter å ha inspisert tyske torpedoer (desarmerte selvsagt) fra 2. verdenskrig på en mini ubåt under dagens vrakdykk, så er det godt å komme hjem å ta en decopils med Suben :)

5602886085_7950d8c708_z.jpg

Denne var på armen min i dag. Mest for å ta et bilde, som dere ser er det 5 dager siden sist den var i bruk. Den gjør seg best i sol !

wristym.jpg

Startet med en gammel quarts på armen i dag grunnet båtpuss. Så Hamilton på armen og Vostok i lomma på vei til urmaker. Så vostok på ny rem på vei tilbake mens Hamilton ble igjen for å få fikset en liten bug.

Sittet nå ute med en pils og plukker fra hverandre et quartsverk for å se hva som er inni.

3554157f.jpg