Dagens klokke

P5082224.jpg


Ikke det klareste bildet her inne, fikk litt dårlig tid til å fokusere :)
 
Tester verkets motstandsdyktighet mot vibrasjoner og støt i dag. Først en Bosch og deretter en hi-five :D

IMG_5674.jpg


IMG_5667.jpg


(Vindusvask og manikyr er for kjerringer...:mrgreen:)
 
Tidssonen's danske søster forum, har netop afholdt "ur10" - det er forkortelsen af "Ur Rally 2010".

Ved et sådant årsmøde søger vi at få så mange mand af hus som muligt og helt på tværs af almindelige mærke, -eller type interesser.
Et "Ur Rally" omfatter et større og lidt mere afvekslende program end et sædvanligt GTG.
Der afholdtes auktion over "overskuds" materiel, der var indforskrevet en foredragsholder og der blev afholdt udstillings konkurrence.
Der var mødt 35 deltagere fra alle egne af landet, og dagen sluttede med festmiddag.

Ved en sådan lejlighed (og navnlig som arrangør) måtte jeg naturligvis have "kronjuvelen" på.
Uret, det kun bliver brugt meget sparsomt, har dog "bidt sig fast" på mit håndled, så nu kan i dele det med mig, inden det atter bliver lagt bort.

SPM_Enamel001.jpg

Speedmaster Enamel LE, Nr.23/99

Back_stor_a.jpg

Bagsiden af uret kan også tåle at blive set, med den smukke Frédéric Piguet kolonnehjulskronograf, kaliber 3320, med anglerede broer dekoret med koncentriske geneve slibninger.
Værket er samlet med blånede skruer. Rotor er platin pyntet med en 18K Hippocampus medaljon.

Et par indtryk fra lejligheden, der var speciel nok til uret:
Urrally2010020.jpg


Ur2010050.jpg

L1040411.jpg


Med venlig hilsen fra Urforum.DK og Geodoc.DK
 
Det var ikke mange billeder du viser, Torben :)

Jeg bruger disse 2 (jeg har ikke andre....)

Pam243034-1.jpg


Lidt flere billeder fra Danmarks største samling af klokketosser....

Ur2010045.jpg

Ur2010048.jpg

Ur2010032.jpg

Ur2010014.jpg

Ur2010005.jpg

Ur2010072.jpg

Ur2010008.jpg
 
Skulle gjerne ha vært der sammen med dere Claus og Geodoc:D Ser ut som dere hadde en flott samling av folk og klokker!
Jeg koser meg fremdeles med nyanskaffelsene, Ranchero idag.

DSC_0241.jpg


DSC_0228.jpg
 
Skulle gjerne ha vært der sammen med dere Claus og Geodoc:D Ser ut som dere hadde en flott samling av folk og klokker!
Jeg koser meg fremdeles med nyanskaffelsene, Ranchero idag.
]

Herlig! Litt rørende... Veldig kul rem! Mer riktig enn croco!:cool:
 
Skulle gjerne ha vært der sammen med dere Claus og Geodoc:D Ser ut som dere hadde en flott samling av folk og klokker!
Jeg koser meg fremdeles med nyanskaffelsene, Ranchero idag.

DSC_0241.jpg


DSC_0228.jpg

aaaaaaarrrrghhhh!!
Hvorfor var jeg for sent ute for å få med meg denne godbiten?! Du vet hvem du skal kontakte om du skal selge...!
 
Hyttesommeråpningshelg! Endelig! Måkene skriker, ungene leker, kona planter, bikkjene markerer og jeg konstaterer at alt står bra til og at jeg har en klokke som tåler årets første bad.

P5132486.jpg
 
d862d4c0.jpg


Nice popart, andersen!
Innepils pa Lysaker Brygge, for min del.
Himmelspretten er en så meningsløst kjedelig dag.
Tenkte å dra på hytta vi også, men detner så forbasket surt ute.

Det får bli en annen helg.:cool: