Dere musikkinteresserte

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Ofte er det jo sånn at uansett hvor mye forskjellig musikk en hører på, kommer en alltid tilbake til noen sanger som bare betyr mer for en enn andre. Kanskje er det knyttet spesielle minner til de, eller de treffer akkurat de rette tonene for deg.

Noen av de jeg alltid vender tilbake til er;
Hallelujah - Jeff Buckley. Ganske enkelt etter min mening den beste sangen som finnes.
Soldier Of Fortune - Deep Purple. Perfekt ballade.
Stan - Eminem. Detaljert sang med en tragisk historie.
Comfortably Numb - Fantastisk sang med den etter min mening beste gitarsoloen som finnes.
Unintended - Muse. Nydelig sang som bringer frem minner.
Tender Surrender - Steve Vai. Den råeste gitarsangen som finnes :D

Dette er bare toppen av isfjellet for min del, jeg kunne fortsatt i det uendelige :D
Hvilke sanger betyr noe for dere?
 
Kikket på Spotify listen din, mye bra! Marius Müller er en meget dyktig gitarist. Og Little Wing er nok en av de beste coverversjonene av den sangen. (Jeg er glad i coverlåter) :D Men må legge til at Steve Ray Vaughan sin versjon også er verd å merke seg!
 
Enig med topale her... SRV sin versjon av Little Wing er glitrende. Kan også tipse om at Voodo Child versjonen til SRV også er genial! :D
 
Eit par som alltid slår an her:

Camel - Airborn
Tori Amos - Jackie's Strenght
Manilla Road - Veils of Negative existence
Watchtower - Mayday in Kiev
Lordian Guard - War in Heaven
The National - Mistaken for Strangers
Jethro Tull - Thick as a Brick
Yes - Close to the Edge
 
For Pink Floyd fans, så kan jeg anbefale David Gilmour - Live in Gdansk (CD & DVD). Spesielt Fat Old Sun, Comfortably Numb og Time er utmerkede fremføringer med en syk bra lyd i gitaren til David....

Andre favoritter om dagen:

Second Chance - Shinedown
45 - Shinedown
Slither - Velvet Revolver
Ode To LRC - Band of Horses
Knights of Cydonia - Muse
Cortez the Killer - Neil Young
War - Edwin Starr


Kom gjerne med flere anbefalinger, alltid greit å høre ny musikk :D
 
Et par af mine favorit numre:

Don't Let Your Chance Go By - The Jeff Healey Band
Light My Fire - The Doors
Gimme All Your Lovin' - ZZ Top
The Wreck Of The Barbie Ferrari - John Hiatt
La Malagueña (Malagueña Salerosa) - Chingón. En gammel Mexikansk sang som her er genindspillet i en Rockudgave og brugt i filmen, Kill Bill 2.

og mange andre....

Hallelujah, har jeg hørt med Kurt Nielsen... Men nu har jeg downloaded den med Jeff Buckley. Super nummer....
 
Vekker tråden til liv igjen.

Den nye plata til Slash er golden! :cool:


Har mange sanger som får det til å krible, men ingen som skiller seg spesielt ut.

Her er noen favoritter:

- Guns N Roses
- Velvet Revolver
- Slash`Snakepit
- Avenged Sevenfold
- Killswitch Engage
- Pink Floyd / David Gilmour
- Queen
- The Beatles
- Lynyrd Skynyrd
- Jimi Hendrix
- Thin Lizzy / Gary Moore
- R.E.M.
- Skid Row
- 30 Seconds To Mars
- Metallica
- ACDC
- Aerosmith
- W.A.S.P.
- Def Leppard
- Stevie Ray Vaughan
- Dire Straits
- Pearl Jam
- Motley Crue

+++

Gidder ikke skrive mer, dere skjønner sikkert hvilken sjanger jeg holder meg i, og hva jeg holder meg langt unna..
 
Enig med deg om Jeff Buckleys "Hallelujah".
Og forøvrig de andre du nevner.

Ellers vil jeg nevne "The man comes around" med Johnny Cash og "Putting out fire with gasoline", bowie, som fikk en ny fødsel med "Ingliorious basterds".:twisted:
 
Mye bra på listen din Sponon!
Steve Lukather er god på gitar ja:D
I det siste har jeg hørt en del på John Mayer og Joe Bonamassa. Joe Bonamassa er er ekstremt dyktig blues gitarist som er verdt å sjekke ut!
 
Min store favoritt har alltid vært og kommer alltid til å være Tom Waits, med " livealbumet" Nighthawks at the diner som det absolutte høydepunktet for min del. Ellers så har jo Led Zeppelin,Hendrix, Fleetwood Mac og Allman brothers kommet inn med morsmelka omtrent og har satt sine spor. Det "nye" albumet til Hendrix, Valleys of Neptune er helt rått :) Ellers går det i alt fra jazz med Keith Jarret, Coltrane, Miles og McCoy Tyner til hardere ting som Them crooked vultures og system of a down! Så utrolig mye bra musikk som kommer hele tiden ! :D

-Vegard
 
Jeg er Springsteenfan på fan på min hals, og som de fleste andre mener jeg jo storhetstiden er fra 75-85 eller deromkring.

Trekker frem ett liveopptak som gir seriøs ståpels hver bidige gang. Dette er et uautorisert opptak fra 1978, så stå den av at kvaliteten ikke er full HD...
Skru opp volumet og nyt (at Bruce kunne traktere Fenderen er det liten tvil om)

Prove it all night
http://www.youtube.com/watch?v=12yQfiR0C1s
 
En syk live performance :cool:

[video=youtube;aTxtzH5fgZo]http://www.youtube.com/watch?v=aTxtzH5fgZo&feature=related[/video]
 
Bon Jovi spiller konsert i Times Square, New York kl.08:00pm lokal tid (det vil si akkurat NÅ! 02:00 norsk tid). Konserten streames live gjennom Bon Jovi`s Youtube-kanal. Spillelisten er stemt frem av folket :)