Dagens klokke

bilde-32.jpg

bilde-31.jpg

Kveldskos. Kona på forretningsreise. Barna sover. SD, Brolio og jeg ser Quantum of solace. 8)
 
Gratulerer Anders! Endelig er den på plass. Flotte bilder til en flott klokke!
 
Anders, gratulerer med å ha utvidet en allerede omfattende samling med et forbannet pent ur! Tittet litt på den der på NURK og det er virkelig et klasseur. Regner med du stiller med den på hånda og et fett glis på Bjerke i kveld, mens xe3l stiller med tårevåte øyne full av anger......
 
Gratulerer Anders!

...og jeg som trodde jeg hadde en unik klokke!
Flotte bilder av en flott klokke! Selv med hvit skive...

Bra med litt motvekt mot alle Rolex (selv om jeg satser på en som neste klokke).
 
Tusen takk, alle sammen! xe3l har jo en ny Daytona, jeg tviler på at han feller så mange tårer ;)

Det er virkelig et vakkert ur! Jeg har mange tøffe ur, men dette er rett og slett vakkert!
Utrolig fin i svart også, jeg kikket på et par slike før jeg bestemte meg for å gå for den hvite.

Var det noen av dere som kjøpte den svarte fra 2008 med papirer fra Kiel?
 
Anders skrev:
Tusen takk, alle sammen! xe3l har jo en ny Daytona, jeg tviler på at han feller så mange tårer ;)

Det er virkelig et vakkert ur! Jeg har mange tøffe ur, men dette er rett og slett vakkert!
Utrolig fin i svart også, jeg kikket på et par slike før jeg bestemte meg for å gå for den hvite.

Var det noen av dere som kjøpte den svarte fra 2008 med papirer fra Kiel?


Grattis, Anders!
Velkommen inn i 7-dagers'en - og du har rett;- Portugieseren er utvilsomt et vakkert ur.
Jeg ser du har bilde av et par glade søsken sammen litt ovenfor.
Men pass på, jeg tror den til venstre vil bli merkbart sjalu på det nye familiemedlemmet.... ;)
Vedr. spørsmålet ditt: Svar nei.

Lykke til med de mange "happy days to follow"..... 8)
 
hehe, jeg kan bekrefte at tåreproduksjonen har vært beskjeden. Allikevel har jeg tenkt litt på om jeg burde ha slått til på det gode tilbudet. Klokken er jo usedvanlig strøken! Likviditeten er imidlertid for øyeblikket er satt litt tilbake av andre innkjøp. Man kan ikke ha "alt" sier jeg til meg selv. Og blir misfornøyd :D .

Før jeg ble medlem her på tidssonen hadde jeg en liten samling klokker som jeg var fornøyd med. Nå har jeg en litt større samling, og tar meg i å være kronisk på jakt etter noe nytt! Jeg trodde jeg hadde uforholdsmessig mye penger i armbåndsur, men jeg ser jo at jeg bare en liten gutt i klassen, sammenliknet med mange andre her :D .

Tidssonen har gitt, og gir meg fremdeles mye glede, hvor sunt forumet er er jeg ikke så sikker på lenger :D :D .
 
IWC Portugueser er en veldig flott klokke! Jeg vurderte en Portuguese Chronograph for noen år siden, men valgte istedet Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille :)

L1000716.jpg


ps: ser at datoen er feil, stilte klokken i går, 12 timer for sakte... :) :D
 
deBalzac skrev:
IWC Portugueser er en veldig flott klokke! Jeg vurderte en Portuguese Chronograph for noen år siden, men valgte istedet Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille :)

L1000716.jpg


ps: ser at datoen er feil, stilte klokken i går, 12 timer for sakte... :) :D

Og personlg synes jeg valget ditt var helt korrekt. Det uret der er bare überfett!
 
Moore skrev:
Santos-Dumont skrev:
Veldig mange fine klokker folk har på armen i dag, da... Gleder meg til å se forsiden på Arild sin...

Tror jeg velger å utløse spenningen og gleden Santos-Dumont, for her er forsiden på uret Arild viser den vakre baksiden på. :)

"Dagens klokke" får jo så definitivt ny betydning, da denne IWC Portugieser Automatic (7 days) er kjøpt akkurat i dag (og nei - jeg har ikke kjøpt Arild sin... ;) )

Den lekre saken har stått på min lille "wish list" en stund, og nå lå alt til rette.

PB100003-1.jpg


Fantastisk klokke! Gratulerer!
Så denne i stavanger i dag ... Satte resten av IWC'ene til urmakeren i skyggen... hehe
 
Joepete skrev:
Sikke nogle smukke klokker, som I fremviser 8)

Jeg får lige tingene ned på jorden igen, med en vintage 6139-7060 fra Seiko. Uret står helt originalt, så det smukke spil imellem blankt stål og satin-slibning fremstår tydeligt. Lænken er fra en anden af 6139 modellerne, og de slidte tal på skiven, dem tager jeg med under "patinering" ;)

619Arm111109.jpg


6139Bag.jpg

Flott eksemplar Joepete. Vintage Seikoer er fantastisk flotte. Har spesielt sansen for kronografene fra 70-tallet.
 
Farlig mye fint her nå. Portugieseren står på ønskelisten og JLC er bare nydelig. Selv satser jeg på en klassiker i dag. Hver gang jeg tar den på meg forstår jeg hvorfor den er nettopp det - en klassiker. Uavhengig av den markedsføringsmessig litt for oppblåste måneturen er dette et tidløst vakkert design:
Speedy.jpg
 
henrikmain: Tell me about it..... har vært litt for lenge på 3. også nå.

Herlig bok. Hehe.
 
Dagens klokke er en Omega Planet Ocean XL. Etterlengtet.
Etter å ha slitt meg gjennom helgen, med en alt for liten lenke, er den nå justert slik at blodomløpet er tilbake!
Ryddig handel. Takk Braute.

IMG_3423.jpg


Ha en flott helg!
 
Er på besøk hos svigers i Trondheim denne fredag den 13.
Nydelig vær her:
IMG_2635.jpg

IMG_2637.jpg

Sophia L på armen:(rolex GMT Master II transitional)
IMG_2691.jpg

(Beklager størrelsen men er på besøk og har ikke tid til å rezize:()

Ønsker en strålende helg til alle her på forumet! :D