Dagens klokke

Hehe, heldigvis har jeg klokke på mobilen :)

83a8a617.jpg

Satt på en litt nyere lenke, klokken tikker i dag også gitt, mtp. At det er 25 år siden forrige service er jeg fornøyd :)

Mathfjeld er sikkert litt flau over at den nye klokken han har ventet så lenge på viste seg å være et oppskrapet, eldgammelt og skranglete stykke metall, med råtne visere og falmet skive som attpåtil blander meter og fot. Jeg tipper bezelen - om den lar seg snurre i det hele tatt - kan beveges begge veier, uten klikk, og dermed er helt ubrukelig. Jaja, ikke vær lei deg. Den kan jo brukes til å vise tiden ihvertfall, sånn fem-minutters-omtrentelig og dersom du er utendørs i fullt dagslys slik at de irrede viserne ikke går i ett med den skittengrå skiven og det ikke er sol slik at refleksene i glasset blender deg, og du holder armen i rett vinkel for å se gjennom ripene.
:D veldig morsomt. Enig i alt du skriver bortsett fra at jeg hadde ment det i fullt alvor. Du kunne da også nevnt at man på toppen av det hele må betale i bøtter og spann for slikt. Jeg har med andre ord ikke forstått noenting av dette vintage-greiene dere holder på med. Men hva gjør vel det, dere koser dere med disse gamle klokkene og det er jo toppers. Grattis Mathfjeld med siste tilskudd til samlingen:D

Dagens klokke sammen med dagens katalog:) Må si dette er godt levert av D.Dornblüth & Sohn, rett i postkassen etter to dager og med en personlig hilsen og takk for interessen i deres ur:D Så får vi se om det blir et kjøp med tiden!

b00b3242-ad0d-3733.jpg

:D veldig morsomt. Enig i alt du skriver bortsett fra at jeg hadde ment det i fullt alvor. Du kunne da også nevnt at man på toppen av det hele må betale i bøtter og spann for slikt. Jeg har med andre ord ikke forstått noenting av dette vintage-greiene dere holder på med. Men hva gjør vel det, dere koser dere med disse gamle klokkene og det er jo toppers. Grattis Mathfjeld med siste tilskudd til samlingen:D

Både strøken vintage og de som viser tegn på levd liv har sin sjarm. Her er en (nesten) femtiåring som bærer sin alder godt:

TBE_1272.jpg

Du var i tankene da jeg skrev det. :) Heldigvis er det noe å være uenig om her inne, ellers ville denne tråden bli (enda mer) dominert av de samme urene.

toshi-day

Noen dager har jeg overhodet ingen problem med å la rolexen ligge i fred :)

dsc2210g.jpg