Dagens klokke

Nye sko på Exploreren. Hirsch Principal.

Innser at jeg har små håndledd når jeg fint kan bruke innerste hull.

dagens030112.jpg

Så vakkert! :D Hva er dimensjonene på denne igjen, Frodo? Jeg vet jeg kan lete det fram, men litt lat i dag ... En fantastisk nytolkning, klassisk stil i en moderne størrelse (?)

Beklager sen respons og jeg ser du fant svaret. Av alle ur jeg har tror jeg denne er mest prefekt dimensjonert.

Longinen til Frodo er veldig pen, ja! Prøvd den på armen noen ganger.
Størrelsen er vel mer autentisk enn moderne.. Tipper på 36mm..

For meg er det likevel to ting som skurrer men den, må jeg innrømme..
1. markørene som er langt inne på skiven
2. hvorfor ikke bare kjøpe en vintage Longines? :p

Men det er muligens bare noe jeg surmuler over for å hindre meg selv i å impulskjøpe en neste gang jeg føler meg fanget på kjøpesenteret hvor de har den utstilt.. :p

Markørene står etter min mening perfekt. Men det er lov å melde dissens på det.
Og - ja, jeg kunne like godt kjøpt vintage. Men denne var sammen med LLD'en førtiårsgave fra min kone. Og sant og si er jeg veldig fornøyd.

Fant det nå, 38.5mm :) Moderne, men tilbakeskuende. Helt perfekt for et dressur.

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L4.795.4.78.2

Vakkert dressur:) Og det koster kr 11 090,-

Da vet jeg definitivt om et sted den er på tilbud. Bare send PM om noen skal handle.

Veldig flott og klassisk, Frodo :)

Var faktisk inne hos en Longines forhandler idag. Snakket en del om urverk og historie. Rettere sagt, han snakket, jeg lyttet. Lærte en hel del, og ble veldig keen på en klassisk Longines selv :)

Utrolig hyggelig hvordan et relativt beskjedent men vakkert ur skaper positive kommentarer og debatt.
Dette er noe av det mest sympatiske med sonen.
Min svært subjektive oppfatning er at Longines kanskje er det sveitsiske urmerket hvor man får mest for pengene i dag. De kombinerer meget gode urverk med soliditet, høy finish grad og lekre design. De har vært særlig gode med retro (heritage) urene sine.

Takk for hyggelig debatt!!:D:D:D

Det forstår jeg godt! En fantastisk 40-årsgave.
Var nede å prøvde uret på armen igjen i dag. Den er virkelig lekker på armen...!
Om du poster bilde noen ganger til så vokser sikkert minutt markørene på meg også..! :p

Jeg poster dette her.
Har kjøpt litt kamera-gadgets så jeg måtte prøve det i kveld. Det går sikkert an å få det til mye bedre men er fornøyd, mtp at dette er første forsøk.:)

Stjernefilter007-2.jpg

Stjernefilter008-2.jpg

Stjernefilter018-2.jpg

Natta.

Flotte bilder. Tørr jeg spørre hva du har kjøpt av "snacks"? Har selv kjøpt mellomringer og soft-tent. Gleder meg til å prøve litt macro-fotografering med godt lys.

Flotte bilder. Tørr jeg spørre hva du har kjøpt av "snacks"? Har selv kjøpt mellomringer og soft-tent. Gleder meg til å prøve litt macro-fotografering med godt lys.

Takker.
Litt av hvert.:) Blitz,ringblitz til macro fotografering, telt. diverse filtere, nye lamper på vei... Det du ser på de bildene er en såkalt "stjerne-filter" Morsom sak. Skal prøve å ta noen bedre bilder når jeg får litt mer tid.

Flotte bilder, Agassiz :)
Her er mitt bidrag til dagens, men med mobil og delvis skjult for å unngå å bli oppfattet av kollegaer som helt syk.
20120104_095349.jpg

Flotte bilder, Agassiz :)
Her er mitt bidrag til dagens, men med mobil og delvis skjult for å unngå å bli oppfattet av kollegaer som helt syk.

De fleste kan nok kjenne seg igjen i det der ja. Åpent landskap og fotografering av eget håndledd går relativt dårlig sammen :)

Selv har jeg pappaperm og kan oppføre meg merkelig uten at noen ser det...

IMGP4752-1.jpg