Dagens klokke

Wow, kan forsåvidt skjønne du er litt redd for den ja :eek:
Utrolig stilig klokke! Er svak for hvit/sølv dial med svarte subdials.
 
Det ble en Seiko SKX031 med super oyster lenke i dag:

skx03126juli09.jpg
 
Bullit skrev:
Velkommen til forumet, joha :D
Er det sånn at SKX031 er mer eller mindre en SKX007 bare i 38mm? Stilig klokke iallefall!

Takk for det!

Den ligner endel på SKX007 ja. Nesten samme størrelse: Ringen rundt har diameter på 40mm.

Den har skrukrone og etter hva jeg husker samme urverk som SKX007.

Men den er kun vanntett til 100m i motsetning til SKX007 som er en 200m-diver. Men til mitt bruk holder det i lange baner :)
 
Bullit skrev:
Wow, kan forsåvidt skjønne du er litt redd for den ja :eek:
Utrolig stilig klokke! Er svak for hvit/sølv dial med svarte subdials.

Takker! Jeg også :)

Fortsetter med enda en Heuer Autavia, litt mer rufsete enn den forrige. Men fortsatt en av mine favoritt-chroner fra 70-tallet :mrgreen:
Dette er en auto, Heuer kaliber 12. Modell 11630 med sølv skive og orange visere. Sitter på en Di-Modell Rallye rem, kanskje den mykeste og mest komfortable remmen jeg vet om.

3760585739_2c98ab0d9b_b.jpg


Bak lurer en overraskelse, en custom display back :D
Kaliber 12 er jo ikke noe pyntet og sminket verk, men det er stor stas med en liten kikk likevel.

Klokkebilder077.jpg


Klokkebilder088.jpg


Men en auto, hvor er rotoren? Flere bilder og en diskusjon derom i en tidligere tråd.
 
Utrolig fin vintage Heuer. Display-back må man nesten ha når det er snakk et slikt urverk ;)
 
I Oslo siler regnet ned, og da bedriver jeg diverse vedlikehold rundt i leiligheten.

P1060208.jpg
 
Anders skrev:
Grått og trist ute. Rødt og blått inne :D
... osse gråt & trist ude i DK. Desuden gråt inde ;)

moby009.jpg


Speedmaster "teutoner kaliber 861".
Chuck Maddox kaldte den "Moby", fordi han efterstræbte den lige så indædt, som Moby Dick efterstræbte den store grå hval.

Med venlig hilsen - Geodoc.DK
 
Geodoc.DK skrev:
Chuck Maddox kaldte den "Moby", fordi han efterstræbte den lige så indædt, som Moby Dick efterstræbte den store grå hval.

Bortsett fra at Moby Dick var hvalen, og Kaptein Ahab var den som jaktet ;) :mrgreen:
 
Anders skrev:
Geodoc.DK skrev:
Chuck Maddox kaldte den "Moby", fordi han efterstræbte den lige så indædt, som Moby Dick efterstræbte den store grå hval.
Bortsett fra at Moby Dick var hvalen, og Kaptein Ahab var den som jaktet ;) :mrgreen:
... Hvem var så Jonas? :roll:
Med ønsket om en god week end, venlig hilsen - Geodoc.DK