Dagens klokke

Desværre er mine SP penge brugt til andet.... :( Men der kommer stadig klokker i boksen..... :D Dog ikke så dyre som tidligere....

ea93bb15.jpg

Det finnes knapt bedre måter å bokstavlig talt svi av noen kroner...selvom det ikke er mange Montecristo i min humidor.

Vintage lørdag og nå vintage søndag :D

Heuer Autavia 73663 "Siffert"-farger, manuelt opptrekk, på ATG rem. Tidlig 70-tall.

3757677642_f20b7cb243_b.jpg

Måtte en tur på kontoret i dag, og den ene regndråpen som falt på veien endte selvsagt på klokken min :D

Denne har gjemt seg for lenge i bankboksen, rett og slett fordi den er i så fantastisk bra stand. Men klokker er jo til for å brukes.
Til daglig bor den slik, men jeg tror denne skal få mer wrist time framover.

Klokkebilder140.jpg

Wow, kan forsåvidt skjønne du er litt redd for den ja :eek:
Utrolig stilig klokke! Er svak for hvit/sølv dial med svarte subdials.

Bullit skrev:
Velkommen til forumet, joha :D
Er det sånn at SKX031 er mer eller mindre en SKX007 bare i 38mm? Stilig klokke iallefall!

Takk for det!

Den ligner endel på SKX007 ja. Nesten samme størrelse: Ringen rundt har diameter på 40mm.

Den har skrukrone og etter hva jeg husker samme urverk som SKX007.

Men den er kun vanntett til 100m i motsetning til SKX007 som er en 200m-diver. Men til mitt bruk holder det i lange baner :)

Bullit skrev:
Wow, kan forsåvidt skjønne du er litt redd for den ja :eek:
Utrolig stilig klokke! Er svak for hvit/sølv dial med svarte subdials.

Takker! Jeg også :)

Fortsetter med enda en Heuer Autavia, litt mer rufsete enn den forrige. Men fortsatt en av mine favoritt-chroner fra 70-tallet :mrgreen:
Dette er en auto, Heuer kaliber 12. Modell 11630 med sølv skive og orange visere. Sitter på en Di-Modell Rallye rem, kanskje den mykeste og mest komfortable remmen jeg vet om.

3760585739_2c98ab0d9b_b.jpg

Bak lurer en overraskelse, en custom display back :D
Kaliber 12 er jo ikke noe pyntet og sminket verk, men det er stor stas med en liten kikk likevel.

Klokkebilder077.jpg

Klokkebilder088.jpg

Men en auto, hvor er rotoren? Flere bilder og en diskusjon derom i en tidligere tråd.