Dagens klokke

Hehe, heldigvis har jeg klokke på mobilen :)

83a8a617.jpg


Satt på en litt nyere lenke, klokken tikker i dag også gitt, mtp. At det er 25 år siden forrige service er jeg fornøyd :)
 
Mathfjeld er sikkert litt flau over at den nye klokken han har ventet så lenge på viste seg å være et oppskrapet, eldgammelt og skranglete stykke metall, med råtne visere og falmet skive som attpåtil blander meter og fot. Jeg tipper bezelen - om den lar seg snurre i det hele tatt - kan beveges begge veier, uten klikk, og dermed er helt ubrukelig. Jaja, ikke vær lei deg. Den kan jo brukes til å vise tiden ihvertfall, sånn fem-minutters-omtrentelig og dersom du er utendørs i fullt dagslys slik at de irrede viserne ikke går i ett med den skittengrå skiven og det ikke er sol slik at refleksene i glasset blender deg, og du holder armen i rett vinkel for å se gjennom ripene.
:D veldig morsomt. Enig i alt du skriver bortsett fra at jeg hadde ment det i fullt alvor. Du kunne da også nevnt at man på toppen av det hele må betale i bøtter og spann for slikt. Jeg har med andre ord ikke forstått noenting av dette vintage-greiene dere holder på med. Men hva gjør vel det, dere koser dere med disse gamle klokkene og det er jo toppers. Grattis Mathfjeld med siste tilskudd til samlingen:D
 
Dagens klokke sammen med dagens katalog:) Må si dette er godt levert av D.Dornblüth & Sohn, rett i postkassen etter to dager og med en personlig hilsen og takk for interessen i deres ur:D Så får vi se om det blir et kjøp med tiden!

b00b3242-ad0d-3733.jpg
 
:D veldig morsomt. Enig i alt du skriver bortsett fra at jeg hadde ment det i fullt alvor. Du kunne da også nevnt at man på toppen av det hele må betale i bøtter og spann for slikt. Jeg har med andre ord ikke forstått noenting av dette vintage-greiene dere holder på med. Men hva gjør vel det, dere koser dere med disse gamle klokkene og det er jo toppers. Grattis Mathfjeld med siste tilskudd til samlingen:D

Både strøken vintage og de som viser tegn på levd liv har sin sjarm. Her er en (nesten) femtiåring som bærer sin alder godt:

TBE_1272.jpg
 
:D veldig morsomt. Enig i alt du skriver bortsett fra at jeg hadde ment det i fullt alvor. Du kunne da også nevnt at man på toppen av det hele må betale i bøtter og spann for slikt. Jeg har med andre ord ikke forstått noenting av dette vintage-greiene dere holder på med. Men hva gjør vel det, dere koser dere med disse gamle klokkene og det er jo toppers. Grattis Mathfjeld med siste tilskudd til samlingen:D

Du var i tankene da jeg skrev det. :) Heldigvis er det noe å være uenig om her inne, ellers ville denne tråden bli (enda mer) dominert av de samme urene.
 
toshi-day

Noen dager har jeg overhodet ingen problem med å la rolexen ligge i fred :)

dsc2210g.jpg
 
Godt å se at LLD'en får mer WT hos deg Heuer, enn det den gjorde hos meg :) Skal dog sies at jeg savner den litt:(
 
Du var i tankene da jeg skrev det. :) Heldigvis er det noe å være uenig om her inne, ellers ville denne tråden bli (enda mer) dominert av de samme urene.

Ikke bare er det mange som har like ur, men det er jo mange av de samme urene som er lagt inn sikkert 100 ganger, med like mange quotes ;)

Uten å qoute bildet flere ganger nå.. Så må jeg si jeg likte veldig godt Heuer sin Longines, ikke så mange av dem her inne. Det kan vi like! :)